Celkovo ide o peňažný trest 535 miliónov eur. Peniaze musí automobilka uhradiť do 6 týždňov od vydania rozhodnutia. Niekto by možno čakal, že sa proti tomu odvolajú. Práve naopak. Automobilka tento trest prijala. 

Je to celkom zaujímavé, že pokutu dostalo aj Porsche, keďže patrí do koncernu VW a používalo takmer totožnú techniku, ako v iných modeloch koncernu, prevažne v Audi. Tamojšej prokuratúre vadilo predovšetkým to, že automobilka si nesplnila povinnosť kontroly. Tú ohodnotili ako nedostatočnú, čo viedlo k tomu, že zákazníci vo veľkom kupovali drahé autá, ktoré v konečnom dôsledku nespĺňali emisné normy. Aby sme boli presní, Audi, ktoré predalo podstatne viac kusov áut s upraveným softvérom, zaplatilo v minulom roku pokutu vyššiu, celkovo 800 miliónov eur.  

Porsche sa tak zaradilo na zoznam dcérskych automobiliek koncernu, ktoré sú už oficiálne zapísané na zozname hriešnikov. Celý koncern VW predal zhruba 9 miliónov áut s týmto upraveným softvérom riadiacej jednotky. Za to dostali pokutu 1 miliardu eur. VW vtedy uviedol, že svoju vinu priznáva, a pokutu  zaplatili. 

Pýtate sa koľko táto kauza už stála? Reálne kauza zatiaľ firmu stála 29 mld. eur, celková škoda sa však pohybuje podstatne vyššie. Odhaduje sa, že siaha na sumu takmer 80 mld. eur. Čo je z pohľadu bežného konzumenta nefér? Automobilka sa podstatne inak zachovala voči poškodeným v Európe a voči zákazníkom v Amerike, ktorí dostali podstatne lepšie podmienky odškodnenia. V Nemecku automobilku žaluje zhruba 300 000 podvedených zákazníkov. Kedy sa však vo veci rozhodne nie je známe. 

Zdroj: telegraph.co.uk

Foto: Topspeed.sk