Nové Porsche Panamera je z pohľadu techniky bezosporu fenomenálne auto. Spája superšport a manažérsku limuzínu a to podáva vo veľmi príťažlivom mixe. Ako sa ukazuje, všetko sa dá vylepšiť. Práve preto prichádza Porsche Panamera modelového roka 2021 a prináša vylepšenia podľa želaní zákazníkov. Tým pritom viac ako výkony štvordverového Porsche chýba niečo úplne iné.

110 riadiacich jednotiek na palube!

Z moderných áut sa stávajú doslova pojazdné počítače. Dôkazom je aj najnovšia Panamera, ktorá v sebe ukrýva až nečakané množstvo výkonnej elektroniky. „Panamera v sebe vozí až 110 riadiacich jednotiek, ktoré medzi sebou spolupracujú a navzájom si vymieňajú informácie,“ opisuje elektrickú sieť novinky Mario Grellmann zodpovedný za elektroniku Panamery. V podstate je zázrak, že to všetko funguje a dlhodobo zvláda všetky vibrácie, veľké otrasy a teplotné extrémy. A Panamera extrém skutočne je, najmä vo verzii Turbo S s výkonom 463 kW (630 k), ktorá sa rozbehne na 315 km/h a z 0 na 100 km/h to zvládne za neuveriteľných 3,1 s.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Zákazníci majú hlavné slovo

Keď Porsche vyrukovalo s kombi verziou Soprt Turismo, všetci predpokladali, že bude tvoriť sotva pár percent predaných áut, nakoniec zastúpilo takmer tretinu celkových predajov, takže jej ťaženie pokračuje aj v modelovom roku 2021. Automobilka však postrehy zákazníkov vníma aj naďalej, a tak auto upravila podľa ich požiadaviek. Ako sa totiž ukázalo, viac ako výkony totiž klienti modelu Panamera riešia kultúru jazdy pri nižších, teda bežných cestovných rýchlostiach. Práve v tomto tempe strávia takmer 95 % času, a tak vyžadujú viac komfortu. Okrem prekalibrovania podvozka s jemnejším pružením a tlmením preto teraz pracuje plynulejšie aj samotná automatická prevodovka Panamery.

A týka sa to všetkých verzií, vrátane hybridných aj ultimatívnej Turbo S s motorom 4.0 V8 Turbo. Stále viac klientov sa pritom necháva voziť aj vzadu, automobilka preto pripravila aj hybridnú osemvalcovú verziu Panamera 4S-E-Hybrid Executive (412 kW/560 k ) určenú práve pre túto skupinu zákazníkov. Už teraz pritom fabrika prezradila, čo na svojich autách vylepší v roku 2023 – zvuk. S príchodom nových predpisov sa údajne musia benzínové Porsche stíšiť, čo prinesie viac úžitku práve klientom modelového radu Panamera. Ako sa totiž ukázalo, napriek ohromujúcim výkonom zostávajú ich prioritou predsa len pohoda a komfort na palube.

Verzia Executive je určená na prevoz VIP klientov na zadných sedadlách.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov