Nissan GT-R je bezpochyby legenda. To platí aj o jeho poslednej, donedávna aktuálnej generácii R35, ktorú sme si už síce v Európe nejaký ten piatok nemohli kúpiť ako novú, ale na domácom japonskom trhu ešte bola dostupná. Každý príbeh však končí a tak skončil aj ten pre GT-R R35.

Po 18 rokoch, 26. augusta 2025, zišiel z výrobných pásov posledný kus GT-R R35. Finálne auto bolo v prémiovej edícii T-Spec, s farbou Midnight Purple a samozrejme je určené pre zákazníka v Japonsku. A i keď dnes už Nissan GT-R nebol tak neporaziteľný, ako tomu bolo v minulosti, stále sa nenechal zahanbiť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Mnoho rekordov a najrýchlejší drift

V priebehu času konštruktéri dopriali doping jeho vidlicovému šesťvalcu VR38DETT hneď niekoľkokrát a postupne zdvihli maximálny výkon z 353 kW (480 koní) až na 419 kW (570 koní) od modelového roku 2017. Nismo produkovalo až 441 kW (600 koní).

Nissan GT-R si pripípsal aj niekoľko rekordov na slávnom Ringu, či celosvetovo najrýchlejší drift na svete s rýchlosťou 304,96 km/h. Aj keď podľa prezidenta Nissanu, Ivan Espinosa, toto nie je zbohom pre GT-R a ich cieľom je, aby sa GT-R jedného dňa vrátilo, aktuálne nič nie je isté. Nissan a aj zákazníci by chceli spaľovaciu R36, či sa však znak GT-R objaví aj na čisto elektrickom Nissane, to je zatiaľ vo hviezdach.

zdroj: Nissan