Má dĺžku 4,1 metra, takže je len o pár centimetrov dlhší ako súčasná C3 a vážne chce byť novodobou kačicou. S Citroënom 2CV štylisticky samozrejme nemá nový koncept ELO nič spoločné, aj pri jeho návrhu však mali dizajnéri na stole veľmi podobnú hlavnú myšlienku – vyvinúť čo najpraktickejšie malé rodinné auto, ktoré by bolo dostupné za rozumné peniaze. Kľudne mu hovorte ľudový automobil pre 21. storočie.

Jeho meno je odvodené od druhých písmen slov REst, PLay, WOrk, čím tvorcovia chceli naznačiť, ako viacúčelový má byť ich najnovší nápad, respektíve že interiér má ponúkať pôsobivú úroveň funkčnosti a flexibility v kompaktnom balení.

Trochu ako Multipla

Niečo také automobilka dosiahla presunutím sedadla vodiča doprostred a čo najviac dopredu, zatiaľ čo miesta pre predných spolucestujúcich sú posunuté mierne vzad a tieto sedačky môžete z kabíny navyše vyhodiť, ak ich práve nepotrebujete. Zadná posuvná lavica je potom trojmiestna.

Že vám to niečo pripomína? Počtom miest pochopiteľne v úvode spomínanú Multiplu, a to nielen tú známejšiu z roku 1998, ale tiež predchodcu z roku 1956, ktorú znalci poznajú ako Fiat 600 Multipla.

Hlavne vyzerať inak

Tým ale podobnosť s inými vozidlami nekončí. S trochou fantázie sa dá v koncepte ELO vidieť tiež Johnny Cab, robotické taxi z filmu Total Recall z roku 1990 s Arnoldom Schwarzeneggerom v hlavnej úlohe. Alebo tiež sovietsky koncept taxíku VNIITE PT z roku 1964.

Citroën hovorí, že jeho zamestnanci chceli pri návrhu „spochybniť zabehnuté konvencie automobilového dizajnu na prahu novej éry“, čím Francúzi podľa všetkého naznačujú ďalší nový štylistický smer.

Prsty v ňom má Decathlon

Mimochodom, Citroën pri návrhu interiéru konceptu ELO spolupracoval so známym francúzskym predajcom športových doplnkov, firmou Decathlon, pričom zadná lavica má byť inšpirovaná výsuvným kempingovým nábytkom tejto značky.

Zaujímavé je tiež sedadlo vodiča, hlavne svojou vnútornou konštrukciou. Okrem toho, že je otočné, má vlastné odpruženie pomocou blokov peny. Nechýba ani držiak na stolík na prácu či menšie občerstvenie.

Interiér plný nápadov

Operadlá sedadiel môžete sklopiť vodorovne a zo stropu si v aute zavesiť matrace. Kotviace body je potom možné využiť na inštaláciu projekčného plátna a sledovať vo vozidle filmy. ELO má tými schopnosťami slúžiť posádke ako „základný tábor“, pričom v podlahe nájdete elektrické zásuvky či konektor ku vzduchovému kompresoru.

Po otvorení posuvných dverí môžete na ne zavesiť menšiu markízu, ktorý posádke v teple ponúkne tieň. Vtipný je tiež protisklzový povrch vonkajších svetiel. Citroën ich navrhol tak, aby ste si sem mohli odložiť taniere s jedlom alebo nápoje.

K technike automobilka v zásade neprezradila nič konkrétne, teda s výnimkou toho, že ELO je 100-percentne elektrický. Otázna je potom aj možnosť, že by sa koncept v tejto podobe objavil vo výrobe. Citroën však priznáva, že v posledných rokoch jeho produkty trpeli krízou identity a toto by mal byť smer, ktorým ju značka chce vyliečiť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

zdroj: Citroen