Stellantis očividne vidí budúcnosť v elektromobiloch. Aj preto sa odhodlal k transformácií všetkých svojich značiek na elektrické už do roku 2030, teda o 5 rokov skôr ako plánuje samotná EÚ. Či tým koncern získa pred konkurenciou náskok, alebo sa spomínaný zákaz spaľovacích motorov ešte odloží a Stellantis bude ľutovať svoje rozhodnutie, je zatiaľ vo hviezdach. Rovnako to však vyzerá aj s pripravovanou emisnou normou Euro 7, ktorá bola už niekoľkokrát odložená a do platnosti pravdepodobne vstúpi až v roku 2028

Euro 7 by malo byť zrušené, tvrdí Tavares

Šéf Stellantisu Carlos Tavares preto prišiel na autosalóne v Paríži s vyhlásením, že norma Euro 7 by mala byť zrušená. Nie však preto, aby si súčasné spaľovacie motory mohli predĺžiť svoje pôsobenie na trhu. Podľa Tavaresa je totiž zbytočné míňať financie na vývoj motorov spĺňajúcich Euro 7 a radšej by ich investoval do vývoja elektromobilov. Domnieva sa, že už je neskoro na ďalšie vylepšovanie benzínových a dieselových agregátov, nakoľko nová emisná norma by platila zhruba len 7 rokov. 

Euro 7 nepotrebujeme, pretože bude len čerpať zdroje, ktoré by sme mohli vynakladať na elektrifikáciu. Míňať financie na vývoj ďalšieho jedného technologického kroku pre spaľovacie motory, presadzovaného od roku 2028... to nedáva zmysel. Načo rozhadzovať vzácne zdroje na tak krátky čas? Priemysel to nepotrebuje, je to kontraproduktívne," tvrdí Tavares

Automobilový priemysel je podľa šéfa Stellantisu „pripravený na elektrický pohon“ a emisná norma Euro 7 je tak vraj úplne zbytočná. Takéto ostré vyjadrenia však očividne má len pre európsky trh. V Amerike je totiž situácia trochu iná a spomenutá stratégia Dare Forward 2030 počíta len s 50-percentným podielom elektrických vozidiel. 

Zdroj: Autocar