Mercedes však vo svojej 125. ročnej histórii už vcelku dobre vie ako útočiť na zmysly svojich priaznivcov a na ich peňaženky. Tvorcovia medveďov najvyšších tried sa vždy riadne zapotia, aby do jedného auta napchali čo najviac noviniek a riešení. V autách ako je toto sa musí snúbiť krása s maximálnou bezpečnosťou, elegancia a luxus so športovými jazdnými vlastnosťami a navyše to už ani v tomto prípade nemôže byť palivožrút a vôbec nie je jedno, koľko CO2 taká mašina vypudí...

Pozrime sa novému roadsteru SL pod povrch pozornejšie. V porovnaní s predchodcom je ľahší, bezpečnejší a má nižšiu spotrebu. Vo svojej triede má najnižší súčiniteľ odporu vzduchu cW = 0,27. Vytlmenie ponúka nevídaný komfort aj pri otvorenej streche aj vo vyšších rýchlostiach, podľa tvorcov dokonca porovnateľne ako v limuzíne S. Ak sa vám už teraz zbiehajú slinky, bežte k najbližšiemu Mercedes-Benz predajcovi, pretože s objednávkami už začali. S pár mesačnou dodacou dobou to pred letom 2012 akurát stihnete.

Nové SL berie spred 60. rokov doslova: skratka - Športovo Ľahký, zahŕňa symbiózu športového ducha, štýlu a komfortu. V závislosti od vyhotovenia je ľahší od 125 do 140 kg.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov


Nové SL berie svoje pôvodné označenie spred šesťdesiatich rokov doslova: skratka - Športovo Ľahký, zahŕňa symbiózu športového ducha, štýlu a komfortu. Vďaka optimalizovanej, novými technológiami spájania spevnenej hliníkovej karosérii s dielmi z magnézia a vysokopevnostnej ocele (i ďalším odľahčeniam) dosahuje oproti predošlému modelu (i keď mu pribudli nové asistenčné systémy) nižšiu hmotnosť (v závislosti od vyhotovenia od 125 do 140 kg.


Svetovú premiéru v novom SL má sériovo inštalovaný vysoko efektívny adaptívny systém stierania a umývania čelného okna Magic Vision Control s vyhrievaním. Podľa potreby a v závislosti od smeru stierania (teda v oboch jeho smeroch) privádza používaný roztok priamo pred gumičku stierača. Žiaden vodný lúč alebo film pritom nebráni ani na okamih vo výhľade. Nehrozí ani postriekanie okoloidúcich, či prípadne posádky vozidla pri otvorenej streche. Sklo pred vodičom aj spolujazdcom však zostáva dokonale čisté.

Prvý krát použitá a sériovo inštalovaná inovácia nového SL je jedinečný basový reproduktor. Je v samotnej konštrukcii vozidla vpredu v dutých štruktúrach pred priestorom na nohy. Umožňuje bohato reprodukovať hĺbky a vytvára atmosféru koncertnej siene ešte aj pri otvorenom aute. Medzi ďalšie novinky vo vozidle patrí systém HANDS-FREE ACCESS. Kapota kufra sa dá pri systéme ovládať bez použitia rúk a dotyku, iba pohybom nohy v oblasti zadného nárazníka. Je to celosvetovo jediný systém, pri ktorom sa zadné veko vozidla nielen automaticky otvára, ale aj zatvára.

Sklenená strecha sa v objednávkovom systéme vola VarioDach

Sklenená strecha sa v objednávkovom systéme vola VarioDach

Nový SL dostal tiež príťažlivý atleticky profil s klasickými vyváženými proporciami, pričom výrazne narástla jeho dĺžka na 4 612 mm (+50 mm) a šírka na 1 877 mm (+57 mm). Dlhú kapotu motora nasleduje odsadený kompaktný priestor pre cestujúcich. Záver tvorí široká, čistokrvne pôsobiaca silná zadná časť. Línie, ktorých je málo, ale sú usporiadané s citom, definujú silne vymodelované a predsa nerušené plochy bokov. Mýtus triedy SL opticky podčiarkujú jemne vypracované detaily, výrazná zadná časť, ako aj  pochrómované mriežky vetrania. Pre nový roadster SL je typický neprezdobený dizajn s atmosférou výkonného športového vozidla s komfortným a štýlovým dojmom luxusného vozidla na dlhé cesty. Štýl a charakter jeho interiéru razia ušľachtilé materiály precízne spracované s láskou k detailu.

Napriek tomu, že 7-stupňový automat je mimoriadne moderný, ovládač na pohľad vyzerá veľmi jednoducho

Napriek tomu, že 7-stupňový automat je mimoriadne moderný, ovládač na pohľad vyzerá veľmi jednoducho

Svetovú premiéru tu má sériovo použitý systém stierania a umývania čelného okna Magic Vision Control s vyhrievaním. Používaný roztok privádza priamo pred gumičku stierača. Nič vodičovi nebráni vo výhľade a nehrozí ani postriekanie okoloidúcich, či posádky pri otvorenej streche.
Niektoré autá sú ako sochy. Toto je jedným z nich...

Niektoré autá sú ako sochy. Toto je jedným z nich...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Najprv budú roadster SL dodávať v 2 vyhotoveniach s novými motormi BlueDIRECT. Model SL 350 V6 s objemom 3,499 litra (225 kW /306 k a 370 Nm) zrýchli vozidlo na 100 km/h za 5,9 s, pri kombinovanej spotrebe iba 6,8 l (oproti predchodcovi je tak až o 30% úspornejší). SL 500 V8 biturbo s objemom 4,663 litra má 2 paralelné turbá a výkony 320 kW/435 k a 700 Nm. Stovku atakuje len za 4,6 s. Oba modely majú štandardne maximálku obmedzenú na 250 km/h.

Prvý model výnimočného nového roadsteru SL ponúkajú pod označením Edition 1. Sériovo má panoramatickú strechu Variodach, styling AMG, športový podvozok, 19-palcové disky AMG z ľahkej zliatiny, designo kožu napa s kontrastným stehom, systém AIRSCARF - vyhrievania krku a hlavy cestujícich, vyhrievané sedadlá, elektrický vetrolam, náladové osvetlenie, surroundový zvukový systém harman/kardon® Logic7® a ďalšie. Nové SL je možné objednať už teraz u autorizovaných predajcov značky Mercedes-Benz.