Paradoxne za týmto projektom nestojí muž, ale žena, ktorej do oka padol ľúbivý vzhľad tohto pick-upu ešte v osemdesiatych rokoch. Vtedy Nancy Yacyshyn z amerického Chicago videla majiteľa miestneho obchodu prevážať sa v ňom po meste. Dobre - tento príbeh začína naozaj gýčovo ako z lacného filmu. Dôležité ale je, že paličatosť Nancy spôsobila, že po rokoch sa do stavby vlastného auta naozaj pustili. Dotlačila do toho totiž svojho manžela, ktorý mal nejaké malé skúsenosti so stavbou hot-rod áut, a tak pár rokov strávil chodením po výstavách veteránov pozeraním po detailoch a riešeniach. Prosto, inšpiroval sa kade čím tak, aby vedeli ako ich 1949 Chevy bude vyzerať.

Nájsť správny odtieň bielej chvíľu trvalo

Nájsť správny odtieň bielej chvíľu trvalo

Manželský pár mal teda v hlave myšlienku, na samotnú stavbu si ale prizval odborníkov z Roadster Shop. Tí asi očakávali klasickú renováciu už existujúceho auta a tak boli prekvapení, keď im pán Yacyshyn vyjasnil svoj koncept - použiť toľko nových častí, koľko sa len dá. Na hotovom kúsku neskôr narátal celkovo 5 častí, ktoré sú z pôvodného Chevy. Päť! I to len preto, že skúšané komponenty neufngovali tak dobre ako tie pôvodné.

Kompletne nové auto. Pocit z neho si ale v ničom nezadá s pôvodnou klasikou

Roadster Shop sa špecializuje na stavbu šasi pre výkonné motory, a tak postavili jedno i pre tento projekt. Čo do takéhoto pick-upu ide? Je to amerika, čiže žiadny drobček. Pod prednú kapotu umiestnili 5,7-litrový motor s výkonom 410 koní. Kompletne nový ho LS1 vyrobila firma Turn Key Supply a spriahli ho s automatickou prevodovkou 4L65E od Bowler Performance. Novotou to ale vonia i na podvozku, kde je nezávislé zavesenie kolies a olejové tlmiče.

410 koní z úplne nového motoru

410 koní z úplne nového motoru

Dostať Chevy do požadovaného odtieňu tiež nebolo jednoduché. Pôvodne nalakovali voz perleťovo bielou, o ktorej si mysleli že je správnou voľbou, až dokým ju nevideli priamo na aute. O pár dní neskôr ale zistili, že TEN odtieň bielej, aký chceli, je Corinthina White. Pôvodná farba Fordu zo skorých 60-tych rokov. Ku karosérii musia pasovať i kolesá, a tak týmto lakom sú natreté i disky kolies. Na nich obuté radiálky Bridgestone brzdia štvorpiestikové brzdy, dosť silné aby 410 koňový pick-up zastavili.

Veterán bez chrómovaných detailov? Nemysliteľné

Veterán bez chrómovaných detailov? Nemysliteľné

Nakoniec by sme nemali opomenúť interiér, kde vlastne ale ani nie je veľa čo hovoriť. Dýcha klasikou a nostalgiou, všetko je však kompletne nové a... vyzerá naozaj krásne.
Pre tých zvedavejších prikladáme galériu zo stavby vozu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 40 obrázkov