Španieli mierne prepracovali Ibizu aj Aronu a posielajú ich do druhej polovičky svojho automobilového života. Z hľadiska exteriéru sa toho veľa nezmenilo, dizajnéri v podstate upravovali len detaily, ku ktorým marketing vymyslel pár kvetnatých fráz o ešte športovejšom dizajne a dynamickejších akcentoch. Pravdou však je, že ako Ibiza, tak aj Arona stále pôsobia veľmi sviežim dojmom a ich tvary sú skrátka také nadčasové, že žiadne radikálne úpravy nepotrebovali. Štandardom všetkých verzií sú teraz predné aj zadné LED svetlomety (štandardne Eco LED, za príplatok Full LED) a Arona dostala vyššie umiestnené predné hmlové svetlomety (na želanie). Novinkou sú nové 17 a 18-palcové zliatinové disky kolies a nové odtiene lakov karosérií.

K osvieženiu vonkajšieho vzhľadu prispela aj nová paleta farieb karosérie, zákazníci majú na výber 9 farieb, z toho dva nové modré odtiene: Sapphire Blue a Asphalt Blue.

Revolúcia v kabínach

Automobilka hovorí o zmenách v kabíne svojich áut ako o revolúcii. Zdôrazňuje nové tvary, materiály a haptiku, ktoré vyžarujú novú kvalitu interéru. Okrem inej palubnej dosky s osvetlenými kruhovými výduchmi po stranách pribudol väčší stredový displej. Základný má uhlopriečku 8,25 palcov (21 cm), príplatkový 9,2 palca (23,4 cm). Novinkou je digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 10,25 palca (26 cm), pribudla aj hlasová asistentka a zrkadlenie mobilného telefónu v základnej výbave. 

Nové mriežky ventilácie na strane vodiča a spolujazdca majú obruby osvetlené diódami LED, čo vraj dodáva interiéru Arony novú osobnosť. Farba osvetlenia sa líši podľa verzie vybavenia – červená Daring Red pre FR, zelená Aran Green pre Xperience a žltá Honey pre Style.

Na benzín aj CNG

Základnou pohonnou jednotkou pre novú Ibizu 2022 je atmosférický trojvalec 1.0 MPi (59 kW/80 k, 93 Nm), Arona ho pochopiteľne nedostala a začína až ďalším spoločným agregátom, ktorým je prepĺňaný trojvalec 1.0 EcoTSI (70 kW/95 k, 175 Nm). Ponuka pokračuje jeho silnejšou verziou naladeniu na 81 kW/110 k a 200 Nm, štvorvalcom 1.5 EcoTSI (110 kW/150 k, 250 Nm) a trojvalcom 1.0 TGI (66 kW/90 k, 160 Nm) schopným spaľovať benzín aj CNG.

zdroj: SEAT

Systém infotainmentu teraz vodičovi poskytuje viac vďaka online obsahu, ktorý je dostupný stlačením gombíka alebo hlasovou požiadavkou. Takýmto spôsobom si vodič môže vyvolať dopravné informácie v reálnom čase, informácie o parkovaní, čerpacích staniciach paliva alebo internetové rádio a online médiá.

SEAT Ibiza 2022

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

SEAT Arona 2022

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov