V USA sú (emisné) limity prísnejšie, čo robí opravu komplikovanejšou. A účasť na výkupe je dobrovoľná, čo nie je prípad Nemecka,“ dodáva Muller a naznačuje tým, že oprava je v Európe technicky možná a pre nemeckých majiteľov aj povinná.

Ku kritike Volkswagenu sa pripojila aj eurokomisárka pre priemysel Elzbieta Bienkowska, ktorá si myslí, že je nefér zaobchádzať inak s európskymi zákazníkmi a inak s tými americkými len kvôli inému právnemu systému.

Výkup európskych vozidiel by mohol stáť až 200 miliárd

„Máme tu (v Európe) odlišnú situáciu,“ vyhlásil Muller. Volkswagen by podobnú dohodu nedokázal finančne vykryť. „Nemusíte byť matematikom, aby ste si uvedomili, že kompenzácie v podobnom rozsahu by položili Volkswagen,“ dodáva Muller. V Európe je zasiahnutých áut okolo 8,5 milióna, v USA len 482 000. Výkup amerických vozidiel bude stáť automobilku približne 10 miliárd dolárov. Rovnaké zaobchádzanie s európskymi zákazníkmi by automobilku mohlo stáť okolo 200 miliárd. A to je poriadne veľká suma... Navyše Volkswagen patrí medzi firmy, ktoré sú príliš veľké na to, aby skrachovali (Too Big to Fail). Následnú záchranu automobilky by sme potom mohli cvakať z našich daní...

„V USA sú (emisné) limity prísnejšie, čo robí opravu komplikovanejšou. A účasť na výkupe je dobrovoľná, čo nie je prípad Nemecka,“ dodáva Muller a naznačuje tým, že oprava je v Európe technicky možná a pre nemeckých majiteľov aj povinná. Dôvodom, prečo nebude automobilka odškodňovať Európanov, je samozrejme aj iný právny systém.

Zaujímavá by bola štúdia, ktorá by zhodnotila ekologický dopad celého riešenia situácie. Špekulácie hovorili o tom, že Volkswagen síce automobily v USA vykúpi, ale následne ich bude predávať v Južnej Amerike. Podobný scenár však nehrozí a Volkswagen musí dať auta zošrotovať. Tu sa vynára ekologická stránka veci. Zošrotovať takmer pol milióna funkčných automobilov je záťažou aj pre životné prostredie. Zákazníci budú predsa potrebovať nové vozidlá a ich výroba vypustí do ovzdušia nemalé množstvo emisií, ktorým sa malo predísť v prvom rade.


Zdroj: autonews