Na konci januára Škoda predstavila druhý karosársky variant elektromobilu Enyaq iV, ktorý dostal klesajúcu strechu a prívlastok Coupé. Jeho debut okorenila výkonná verzia RS. Popri rozšírení ponuky Škoda uviedla optimalizovaný softvér ME3, ktorý teraz dostáva celá modelová rodina. Už vyrobené kusy SUV budú pre jeho inštaláciu musieť v druhej polovici roka navštíviť servis

Modifikovaný systém zahŕňa zmeny vo viacerých oblastiach a okrem iného prináša aj väčší dojazd. Súčasťou úprav je totiž vylepšený tepelný manažment batérie. Zapína sa v nižších teplotách než doteraz a kontinuálne upravuje svoju činnosť, vďaka čomu dokáže lepšie udržiavať teplotu akumulátora v ideálnom rozmedzí. Prospieva to priebehu výkonu i účinnosti rekuperácie.

Režim ochrany batérie a rýchlejšie nabíjanie

Zmena zároveň predlžuje životnosť techniky. Tú možno ďalej zlepšiť zvolením nového režimu ochrany batérie, ktorý limituje maximálnu úroveň nabitia na 80 % a obmedzuje rýchlosť nabíjania jednosmerným prúdom. V prípade potreby možno tieto limity kedykoľvek deaktivovať.

Samotné nabíjanie môže byť svižnejšie než doposiaľ. Modely vybavené 62 kWh batériou s novým softvérom zvládnu najvyšší výkon 120 kW, v prípade exemplárov s 82 kWh batériou je maximom po novom 135 kW. Štvorkoliek sa týka aj ďalšie vylepšenie. V rámci jazdných režimov pribudol mód Traction, ktorý je určený na jazdu po nespevnených cestách. Stály pohon 4x4 funguje do 20 km/h.

Súčasťou novej verzie elektronického mozgu sú tiež zásahy týkajúce sa infotainmentu, head-up displeja či digitálneho kokpitu. Okrem iného sa zjednodušilo plánovanie zastávok na nabíjacích staniciach v rámci navigácie. Obraz zadnej parkovacej kamery je kontrastnejší, tlačidlo Travel Assist na volante zasa umožňuje prepínanie medzi dvomi úrovňami asistenčných systémov.

Zdroj: Škoda