Z uvedenej kapacity (necelých 100 kilowatthodín) a sľubovaného dojazdu je zrejmé, že nové modely Stellantisu by mali mať – samozrejme v závislosti na konkrétnom aute a jeho výbave – priemernú spotrebu podľa metodiky WLTP 14 kWh na 100 kilometrov.

Nová platforma STLA Medium využíva 400-voltovú architektúru, pretože 800-voltový systém by značne zvýšil cenu, automobilka však nevylučuje, že ho časom použije a so zdokonaľovaním energetickej hustoty článkov by časom mohla stúpnuť i kapacita.

Spomínaných 700 kilometrov bude dostupných v najdrahšom prevedení s paketom Performance, ktoré by mohli dostať nástupcovia súčasných modelov, ako je DS 7, Peugeot 508, Citroën C5 Aircross či Opel Grandland, ako prvý by však mal novú platformu dostať Peugeot 3008.

Menšie modely alebo lacnejšie prevedenia dostanú menej batériových článkov, Stellantis ale hovorí, že štandardom má byť dojazd „viac ako 500 kilometrov“.

Rýchlosť nabíjania výrobca uvádza len nepriamo. Hovorí, že autá zvládnu nabíjanie rýchlosťou 2,4 kWh za minútu, čo by znamenalo, že architektúra zvládne rýchlonabíjačky s maximálnym výkonom 144 kW. Z 20 na 80 percent by sa potom chystané autá mali nabiť za 27 minút.

Ako sme už spomenuli v úvode STLA Medium je určená pre automobily s rázvorom 2,7 až 2,9 metra a dĺžkou od 4,3 do 4,9 metra. Stellantis zároveň uvádza, že svetlá výška tejto konštrukcie môže byť viac ako 220 mm a je preto skoro isté, že sa na týchto základoch okrem crossoverov a SUV objavia i nejaké offroady, minimálne pod značkou Jeep.

Nové šasi vyvinuli technici firmy v priebehu dvoch rokov a Stellantis dodáva, že na STLA Medium bude schopný ročne vyrobiť až dva milióny elektromobilov v niekoľkých závodoch po celom svete (konkrétne lokácie neuvádza).

Čo koncern nespomína, sú náklady na vývoj a v akých cenových hladinách sa budú pohybovať vozidlá využívajúce túto techniku. Čo je s ohľadom na značné zdražovanie áut možno ešte dôležitejšie, ako dĺžka budúcich elektromobilov Stellantisu, respektíve ich výkony. Na tieto detaily si ale budeme musieť nejaký čas počkať, zrejme do budúceho roka, keď Peugeot spustí predaj novej generácie modelu 3008.

zdroj: Stellantis