Má to byť začiatok novej radikálnej produktovej stratégie, ktorá má Smart vymaniť z doteraz zaužívaných mantinelov „výrobcu mestských mini“. Postaral sa o ňu nový spolumajiteľ značky, čínsky koncern Zhejiang Geely Holding Group, ktorý pravdepodobne poznáte pod kratším menom Geely. Práve ten sa dohodol s Daimlerom na založení podniku, v ktorom každá strana drží 50 percent.

Ich prvým spoločným produktom je automobil, ktorý máte pred sebou na fotografiách. Ide o koncept nazvaný príznačne Concept #1, je postavený na elektrickej platforme dodanej čínskou stranou a je predobrazom budúceho sériového kompaktného crossoveru.

Smart

A asi by sme mali dodať, že pomerne verným predobrazom. Podľa neoficiálnych informácií sa na dizajne produkčného auta budú meniť už len detaily, dostane menšie kolesá, nepochybujeme, že i klasické dvere a tipujeme, že civilnejšie budú vyzerať i kľučky dverí (tieto majú svetelné panely citlivé na dotyk) či nárazníky.

Tak trochu líška vo vlastnom kurníku

Nová štúdia je dlhá 4290 mm, široká 1910 mm a vysoká 1698 milimetrov. Rázvor náprav by mal byť 2,75 metra a to znamená, že novinka bude na trhu konkurovať okrem iného aj novému elektrickému Mercedesu EQA.

Smart

Ďalšie technické parametre Smartu Concept #1 známe nie sú, takže vám nemôžeme prezradiť nič o výkonoch či dynamike. Vieme akurát, že túto časť projektu berie na seba Geely a sľubuje rýchle nabíjanie, dlhú životnosť batérií, vzdialenú aktualizáciu a k tomu vysokú pasívnu bezpečnosť či „najvyššiu úroveň jazdných vlastností“. 

Predpokladáme, že Dailmer nebude riskovať svoje meno a záväzky svojho čínskeho partnera postráži, v každom prípade pre tých, ktorí mali radi Smarty s klasickým spaľovacím motorom, to dobré správy nie sú. Benzín či diesel v autách tejto značky skončili.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 22 obrázkov