Problém nie je na strane STK
Dáta sú síce vlastníctvom štátu, ale informačné systémy sú pod správou štyroch súkromných firiem. Každý deň sa na Slovensku vykoná približne 6000 kontrol. Za každé vozidlo musí každá STK súkromníkom odviesť 2,70 EUR v poplatkoch. To znamená, že denne dostanú 16 200 EUR, mesačne 405 000 EUR a ročne takmer 5 miliónov EUR. Napriek tomu majú systémy potrebné na vykonanie kontroly stále nefunkčné niektoré prvky alebo majú problémy so spoľahlivosťou!
Počas výpadkov nefunguje napr. ani povinný kamerový systém. Medzi chýbajúce funkcie patrí objednávkový systém, ktorý si stanice musia zabezpečiť externe vo vlastnej réžii. Náklady pre jednu sieť STK sa môžu vyšplhať až na 85 000 EUR ročne.
V Česku STK neplatia nič a fungujú aj počas výpadku!
Český register je pod správou štátu a za prístup doň stanice neplatia žiadne poplatky. Ak nastane výpadok, stanice dokážu fungovať ďalej v offline režime. Údaje z jednotlivých kontrol zapíšu dodatočne potom, čo systém opäť začne fungovať.
Podobný systém fungoval v minulosti aj u nás. Argumentom pre jeho zrušenie bolo, aby sa prestali vykonávať fiktívne „kontroly bez vozidiel“.
Nenechávajte si STK na poslednú chvíľu!
Blíži sa vášmu autu koniec platnosti EK+TK? Neodkladajte kontrolu na poslednú chvíľu a rezervujte si termín aspoň o týždeň skôr. V prípade výpadku nemusíte nervózne čakať niekoľko hodín a stresovať, či dostanete pokutu alebo to v daný deň ešte stihnete. Kontrolu jednoducho preobjednáte a absolvujete v inom termíne.
Odpovedalo 7 ľudí