GMC pošle koncom roka 2021 na trh svoj prvý elektrický offroad GMC Hummer EV. Menom aj dizajnom odkazuje na terénnu legendu vyrábajúcu tri modelové rady (H1, H2, H3), konštruktéri však tvrdia, že jej neostane nič dlžný ani v oblasti schopností v teréne. Na jazdu v drsných podmienkach má byť totiž elektrický Hummer EV vybavený až prekvapujúco dobre.

Aj keď je Hummer EV elektrický, výrobca mu udáva štandardnú brodivosť slušných 610 mm. Na stovku vystrelí asi za 3 sekundy.

Elektrické svaly

Jeho hranatý dizajn má byť vyslovene praktickou a účelovou záležitosťou, okrem klasického pickupu sa totiž objaví aj ako wagon s odnímateľnými strešnými panelmi, pre ktoré je miesto pod prednou kapotou. Tam je totiž ďalší, údajne veľmi ľahko umývateľný  batožinový priestor. Na jeho pohon slúžia tri elektromotory s celkovým systémovým výkonom približne 1015 koní, spolu sa majú vzmôcť na maximálny krútiaci moment 15 500 Nm a vďaka príplatkovým 37-palcovým pneumatikám (štandardom budú 35-palcové) zvládne GMC Hummer EV schod vysoký 457 mm. Verzia s najvýkonnejším akumulátorom zvládne na jedno nabitie dojazd 563 km a palubná nabíjačka bude údajne schopná baterky dobíjať výkonom až 350 kW.

GMC Hummer EV však nebude žiadny pracovný pick-up s chudobnou výbavou. Naopak, má ísť o veľmi prestížnu záležitosť s 13,4-palcovým stredovým displejom, 12,3-palcovým digitálnym prístrojovým štítom a celou armádou asistenčných systémov. Okolie vozidla bude monitorovať až 18 kamier. Mimochodom, pre pohyb v teréne je auto vybavené aj natáčaním všetkých kolies, vďaka čomu zvládne aj tzv. krabí chod (CrabWalk).

Ako prvá sa na trhu koncom roka 2021 ukáže verzia Edition 1, základná verzia s dvomi elektromotormi vraj príde až v roku 2024.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov