Predseda BMW M, Markus Flasch, sa o pokračovaní legendárnych typov vyjadril veľmi pozitívne. “S každým novým modelom BMW M prinášame pretekársku technológiu na bežné cesty. Jazdy s novým BMW M3 sedan a M4 coupé nám dokázali, že ich jazdné výkony sú ďaleko lepšie, než pri predchodcoch.” To potvrdzujú aj dojmy zahraničných novinárov. Tí chvália prirodzenejší zvuk 3,0 radového šesťvalca z X3 M a lepšie zvládanutie krútiacého momentu na zadnej náprave. Práve divoká zadná časť, ktorá si niekedy nevedela rady s momentom, bola najslabšou časťou dosluhujúcej generácie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Niekoľko verzií

BMW uvedie na trh hneď niekoľko verzií. Základom bude puristická verzia so 6 stupňovým manuálom a výkonom 353 kW (480 k). Ďalším levelom je Competition s výkonom 375 kW (510 k) a 8 stupňovou automatickou prevodovkou M Steptronic. O niečo neskôr bude možné objednať verziu Competition aj s inteligentným pohon všetkých štyroch kolies M xDrive. V porovnaní s minulou generáciou má Competition o 36 kW/49 k (44 kW/60 k)  viac. Krútiaci moment môže byť až 650 Nm. To je o 50 Nm viac, ako má Alfa Romeo Giulia QV. Najslabšou stránkou pripravovaných M modelov tak môže byť dizajn ľadviniek, ktorý podľa uniknutých záberov bude opäť poriadne diskutabilný.

Zdroj/Foto: BMW Press