Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

V čom sa líši od Sprintera so zadným náhonom?

V prvom rade je to samozrejme pohon 4x4. Ten môže vodič aktivovať stlačením tlačidla na prístrojovej doske a poslať tak 35% výkonu na prednú nápravu. S ním je spojený aj systém elektronického riadenia trakcie 4ETS, ktorý pribrzďuje preklzujúce koleso a posiela tak krútiaci moment na kolesá s lepšou trakciou. Sprinter 4x4 je pripravený zvládnuť aj ľahší terén, o čom svedčí väčšia svetlá výška vpredu o 110 mm a vzadu o 80 mm. V závislosti od motorizácie dosiahne o cca 20% väčšiu stúpavosť. Nárast hmotnosti pritom predstavuje iba niečo okolo 120 kg. Za príplatok môžete mať vo verzii 4x4 aj redukčnú prevodovku, ktorá po aktivácii skráti prevodový pomer o 42%.

Mercedes nechce robiť žiadne kompromisy v oblasti bezpečnosti ani v tomto segmente a tak má aj Sprinter aktívne ESP, asistent výstrahy pred kolíziou, asistent sledovania mŕtveho uhla, automatické diaľkové svetlá, a systém, ktorý sleduje vybočenie z jazdného pruhu. Od roku 2014 pribudne asistent jazdy pri bočnom vetre. V príplatkovej výbave nájdeme aj reguláciu rýchlosti zjazdu DSR (Downhill Speed Regulation). Tá pri jazde z kopca udržuje predvolenú rýchlosť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Pod kapotou môžete mať naftový štvorvalec s objemom 2,15 l v dvoch výkonových verziách. Slabší má 95 kW (129 k) a 305 Nm. Silnejší ponúkne 120 kW (163 k) a 360 Nm. Ak by vám to nestačilo môžete mať aj 3,0 litrový dieselový šesťvalec s výkonom 140 kW (190 k) a krútiacim momentom 440 Nm. Všetky tri motory výrobca štandardne dodáva so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Tú môže na želanie nahradiť 7-stupňový automat 7G-Tronic Plus. Mercedes ponúka štvorkolku vo všetkých karosárskych verziách Sprinteru.