Podľa BMW majú mať nové motory B38 (benzín) a B37 (nafta) približne o 15% menšiu spotrebu ako súčasné motory. Ak sa vám táto úspora nezdá ako dosť veľká, uvážte ešte raz. BMW už dnes vyrába azda najúspornejšie malé motory na svete. Takže 15% je naozaj dosť. Podrobnejšie info zatiaľ nie sú známe, ale zhruba to bude asi nasledovne. Na 1 valec môžeme rátať s výkonom 40 - 75 k a 60 - 80 Nm. To znamená, že 3 valce budú mať od 120 k, šesťvalec by ma končiť na hodnote 450 k. Rovnako v prípade krútiaceho momentu to bude v rozsahu 180 - 480 Nm. Vrcholné hodnoty modulárneho 6 valca by mohli patriť novej generácii BMW M3, ktorá by tu mohla byť niekedy v r2014. To je na margo zážihových, teda benzínových motorov.


Pri vznetových motoroch to má byť inak. Na polliter d vychádzajú rovnaké parametre nasledovne: 27 - 61 k a 75 - 110 Nm. Nová generácia 3 valcov má mať teda od 81 k a 225 Nm až po 366 k a 660 Nm pre 6 valec. Už som tu mal na prstoch automaticky v článku o BMW napísať radový, ale radšej sa tohto tvrdenia zdržím, lebo už ani reči o tom, že BMW pripravuje V6 nikomu nie sú sväté. Uvedené čísla berte len veľmi orientačne.

Nová generácia modulárnych motorov má základnú stavebnú bunku 500 kubíkový valec. To znamená, že 3 valce budú mať 1,5 litra. Nová generácia 4 valcov bude mať 2 litre a 6 valce 3 litre. Samozrejme, všetky budú mať turbo.
Nafťák a benziňák budú viac než z polovice rovnaké

Nafťák a benziňák budú takmer z polovice rovnaké

Ako je to s ich modularitou? BMW tvrdí, že medzi dvoma benzínovými motormi, bez ohľadu na počet valcov, bude zameniteľných až 60% dielcov. To isté má vzájomne platiť aj do nafťákoch. Pozoruhodné však je, že medzi i a d vzájomne, bude možné vymeniť až 40% dielov! Okrem konštrukčnej podobnosti majú motory rovnaké usporiadanie rozvodov, štandardizované rozostupy valcov, umiestnenie ložísk kľukovky, podobnosti sú v chladiacom systéme, nasávaní, výfukovej vetve a pri viacerých pomocných zariadeniach ako napr. kompresor klímy. Väčšine zákazníkom budú tieto informácie podstatne zbytočnejšie, než to, aké farby ostali pre koberčeky a stropy, no akcionári sa veľmi potešia.


Nové motory stavajú na už overenej technike špičkových BMW motorov. 1,5 ka TwinPower teda má priame vstrekovaniealiva High Precision Injection, systém ovládania sania bez škrtiacej klapky Valvetronic a variabilné časovanie ventilov oboch vetiev DoubleVanos.


V blízkej dobe sa teda dá očakávať, že nové modulárne motory budú poháňať nové MINI, BMW 1GT s predným pohonom a celý rad 1 (zatiaľ s pohonom vzadu), rad 3 a asi aj hybridný športiak i8. A keďže Ford bez ostychu strčil 3 valec do aktuálneho Mondea (ktoré je najväčším Mondeom histórie) nik by sa už asi nedivil, keby základné verzie BMW radu 5 mali 3 valec tiež.

zdroj: BMW a autoforum.cz