Ochrana dospelých

Relatívne krátka predná deformačná zóna modelu ID. Buzz by mohla vzbudzovať dojem, že predovšetkým čelný náraz môže byť z pohľadu cestujúcich na predných sedadlách nebezpečný. Lenže výsledky v jednotlivých nárazových skúškach a celkový zisk 92 percent bodov jasne dokazujú, že Nemci zvládli svoju prácu (s výnimkou hraničnej hodnoty kompresie hrudníka figuríny na zadnom sedadle pri zrážke s pevnou bariérou) bravúrne. Za zmienku ale stoja ešte dve veci.

Aby VW ochránilo posádku, konštruktéri museli navrhnúť prednú kratšiu časť auta tak, aby bola pevnejšia, čo sa ale prejaví tým, že ID. Buzz neberie veľmi ohľad na vozidlo, s ktorým sa pri zrážke stretne. Druhý problém sa objavil pri náraze na stĺp, pri ktorom sa podľa Euro NCAP okenný airbag zachytil o vnútorné obloženie a nedošlo k jeho plnému rozvinutiu. Komisári tento prešľap penalizovali, z nameraných hodnôt je ale zrejmé, že auto aj tak dokázalo dospelú posádku správne ochrániť.

Ochrana detí

Ak vyberáte automobil v prvom rade podľa toho, ako dokáže ochrániť deti, s modelom ID. Buzz našliapnete vedľa. Za bezpečnosť pri nárazoch dostal nový Volkswagen plný počet bodov a celkovo získal 87 percent bodov a Euro NCAP mu v podstate nemala čo vytknúť.

Ochrana chodcov

Len 60 percent bodov za ochranu chodcov a cyklistov je pomerne logický dôsledok tvaru prednej časti auta. Dostatočne poddajný je nárazník a stredná časť čelného okna, inak ale zvyšok mnoho priestoru na mäkký dopad panvy či hlavy človeka neposkytuje. Najhoršia je predná hrana kapoty a stĺpiky, a aby sme nezabudli, senzory modelu ID. Buzz mali problém zaregistrovať chodca pri odbočovaní a podobne dopadla aj detekcia cyklistu vychádzajúceho spoza iného auta kolmo na smer jazdy VW.

Asistenčné systémy

Systémy auta sa dokázali vysporiadať v zásade bez väčších problémov so všetkými simulovanými rizikovými situáciami, drobné zaváhanie sa objavilo len pri detekcii vozidla v protismere pri odbočovaní vľavo, VW však dokázalo aj v tomto prípade bezpečne zastaviť. Aj vďaka tomu si ID. Buzz vyslúžil 90 percent bodov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Euro NCAP