Koncern Volkswagen vydal odporúčanie pre všetky značky, aby na Twitteri pozastavili akékoľvek platené reklamy. Dôvodom je úmysel zmeniť pravidlá pre zobrazovanie obsahu na sociálnej sieti. „Situáciu sledujeme a podľa vývoja sa rozhodneme o ďalších krokoch,“ uviedli Nemci v stanovisku. Zastúpenie Audi v Amerike napríklad informovalo, že reklamu zastavilo ešte pred oficiálnym oznámením materskej skupiny.

K obdobnému kroku sa neodhodlali len automobilky, ale napríklad aj farmakoncern Pfizer či ďalšie vybrané firmy. Musk prevzal Twitter v októbri s veľkým ruchom. Stalo sa tak po dlhom období zablokovaných rokovaní plných mediálnych prestreliek. Podnikateľ začal hneď po svojom nástupe robiť citeľné zmeny vrátane masívneho prepúšťania vo firme.

Nový majiteľ Twitteru sa za svoje konanie dočkal reakcie automobiliek - Volkswagen aj General Motors stopli reklamu.

Musk reaguje

Nový majiteľ Twitteru reagoval na najnovšie kroky mnohých inzerentov ako Volkswagen, ktorí sa rozhodli stopnúť reklamu na sociálnej sieti. V pozadí ich rozhodnutia vidí rozličné aktivistické skupiny. Obvinil ich z toho, že sa vraj snažia obmedziť slobodu slova v Amerike.

Musk medzičastom odvolal celý manažérsky tím a stal sa jediným riaditeľom sociálnej siete. Stále nie je jasné, koľko doterajších zamestnancov Twitteru príde o miesto. Viaceré médiá píšu, že zaniknúť by mohla až polovica pracovných miest. Rovnako tak je neisté, ako bude sociálna sieť do budúcna pristupovať k nenávistným prejavom, fake news či ochrane menšín, čo mohlo zohrať úlohu aj pri rozhodovaní automobiliek o stopnutí reklamy.

Zdroj: Tagesschau / Motor1