Originálny i30 N odštartoval debut v roku 2017 a priniesol na trh špecifickú verziu kompaktného hatchbacku. Jeho 2,0-litrový prepĺňaný štvorvalec dosahoval výkonom až 280 koní, tuhší podvozok a nechýbal elektronický riadený samosvorný diferenciál. To všetko robilo z i30 N veľmi zaujímavý model v segmente športových hatchbackov.

Nová generácia s hybridným pohonom?

Podľa informácií Autocaru Hyundai už začal pracovať na novej generácii i30 N, ktorá však nebude čisto elektrická! Tento nový model by mal podľa všetkého využiť hybridný pohon, pravdepodobne vylepšený systém z klasického i30 s 1,5-litrovým benzínovým motorom. Nezavrhuje sa ani možnosť úplne nového motorového ústrojenstva, ktoré by mohlo byť ešte výkonnejšie a moderné.

Vyjadrenie šéfa divízie N

Joon Park, šéf divízie N, zdôraznil, že Hyundai nechce svoj športový segment obmedziť len na elektromobily. „Problém, ktorý máme, je, že médiá a naši fanúšikovia vnímajú Hyundai N tak, ako keby sa zameriava len na svet elektromobilov, čo nie je pravda. Neobmedzujeme sa len na elektromobily.“ povedal.

Navyše automobilka testuje nový motor v prototype založenom na modely Veloster, ktorý je kombináciou vysokovýkonného spaľovacieho motora a športových vlastností. Tento prototyp naznačuje, že Hyundai to myslí naozaj vážne.

Tak ako to bude?

Hyundai tak hovorí jasne: nechú sa obmedzovať len na elektromobily a ich nový i30 N by mohol priniesť ideálny pomer výkonu, emisií a športového charakteru, čím vyplní dieru po ukončení výroby Fordu Focus ST či Civic Type R.

Podľa Autocar sa pripravuje tretí facelift pre tretiu generáciu modelu i30, ktorý by mal prísť na trh budúci rok. Je teda dosť možné, že novy i30 N by mohol byť založený na faceliftovej verzii, čo naznačuje príchod pred koncom roka 2026 alebo začiatkom roka 2027.

Hovorca spoločnosti uviedol: „Hyundai sa zaviazal predstaviť do roku 2030 sedem nových modelov N, pričom plány zahŕňajú preskúmanie širokej škály pohonných jednotiek, ako sú spaľovacie motory, hybridné a elektrické vozidlá.“

Pre fanúšikov športových hatchbackov ide o skvelú správu, že Hyundai stále myslí aj na tradičných nadšencov a pripravuje sa na návrat. Budú ich nasledovať aj iné značky?

zdroj: Autocar

AKÝ POHON BY STE PRI NOVOM I30 N PREFEROVALI?
  • Čisto benzínový bez elektriky ( 87% )

     

  • Benzínový hybrid (MHEV/HEV) ( 0% )

     

  • Plug‑in hybrid ( 0% )

     

  • Čisto elektrický N‑model ( 13% )

     

Odpovedalo 15 ľudí