Európsky Ford bol už od čias Granady a Sierry mimoriadne silným hráčom strednej triedy. Jeho modely vynikali najmä výbornými jazdnými vlastnosťami a vyváženosťou, ktorou neraz predčili aj prémiových zástupcov svojho segmentu. Konštruktéri výborne zvládli aj prechod z klasickej konštrukcie na predný pohon a ich prvé Mondeo z roku 1993 bolo tak dobrým a komplexným autom, že získalo titul Auto roka 1994. Mondeo chcel každý a Ford sa vyhrieval na výslní úspechu. Odvtedy však pretieklo veľa vody a dnes je situácia úplne opačná. Klasické modely strednej triedy sú dávno na ústupe.

V časoch Sierry (1982) patril Ford k najlepším a najpokrokovejším výrobcom v strednej triede.

Postupný pokles

Zaujímavosťou a historickým faktom už navždy zostane, že s každou nasledujúcou generáciou Mondea predaje tohto modelového radu klesali. A aby toho nebolo málo, s tou poslednou, teda štvrtou generáciou Mondea sa výrobca na európsky trh vôbec neponáhľal. Do Európy sa totiž dostal až dva roky po svojej premiére a to je krok, ktorý sa vo svete nových áut neodpúšťa. Týmto zvláštnym rozhodnutím tak značka prišla aj o tých posledných skalných priaznivcov, ktorých k sebe šikovne pretiahla konkurencia. Veľká škoda je, že Ford nedokázal pružnejšie reagovať na potreby európskych zákazníkov a kým konkurenti svoje modely strednej triedy už dávno ponúkali aj s pohonom všetkých kolies, Ford sa nevedel rozhýbať. Automobilka navyše nijako netajila svoje ambície v segmente SUV a už dlhšie verejne vyhlasovala, že Mondeo končí. Na konci marca 2022 preto prišlo nevyhnuteľné a výrobnú halu vo Valencii opustili posledné exempláre tohto modelového radu. Jeho miesto nahradí výroba batérií a hybridných pohonov, ktoré dnes Ford s úspechom uplatňuje pri nových SUV a crossoveroch s modrým oválom na maske. 

Prvé Mondeo bolo obrovským úspechom a ukázalo, že Ford to vie aj s predným pohonom.