Nový systém je akousi podfunkciou komplexného bezpečnostného systému Toyoty nazvaného Toyota Sense. Jeho nová funkcia má zabrániť situáciám, kedy dôjde k pomýleniu a nechcenému stlačeniu plynového pedála namiesto brzdy. Ako vyplýva z výskumov automobilky Toyota, s týmto problémom bojujú všetci, najrizikovejšou skupinou sú však seniori vo veku nad 75 rokov. Práve počet smrteľných nehôd tejto skupiny sa za posledné dva roky takmer zdvojnásobil.

Novinka pre všetkých

Novú technológiu vyvinuli konštruktéri Toyoty na základe dlhodobého online sledovania veľkej skupiny svojich vozidiel. Na základe zozbierania obrovského množstva údajov vedeli zostrojiť algoritmus, na základe ktorého bude auto vedieť identifikovať situáciu, kedy došlo k zámene pedálov. Systém bude aktívny v rýchlostiach 0 – 30 km/h a podľa zástupcov Toyoty je pripravený pre všetky modely automobilky. V lete 2020 sa objaví v autách určených výlučne pre domáci japonský trh, neskôr sa však dostane aj do áut Toyota pre ostatné kontinenty. Technické podrobnosti automobilka neprezradila, verí mu však natoľko, že sa stane sériovou súčasťou komplexného bezpečnostného systému Toyota Sense.