Zmiernenie pripravovanej emisnej normy Euro 7 vyvolalo veľa vášní na oboch stranách tábora. Zástancovia spaľovacích motorov si mierne vydýchli, hoci je pravdou, že takto neskoré zmiernenie pôvodných požiadaviek pre automobilky veľkú úľavu neprinesie. Tie totiž jednotlivé vývojové a výrobné procesy plánujú na dlhé obdobie dopredu a na náhlu zmenu už často reagovať ani nedokážu. Dobrým príkladom je už veľaktát spomínaná Škoda Fabia Combi IV. Tá pôvodne bola v pláne a údajne bola takmer hotová, no príchod normy Euro 7 z nej urobil nerentabilný projekt, ktorý automobilka preventívne „zarezala“ už v zárodku. A určite nebola jediným autom, ktoré očakávanej norme Euro 7 padlo za obeť. Na druhej strane sú ekologickí aktivisti, ktorí sú z ústupkov EÚ zhrození a vyjadrujú nad novými limitmi veľké zdesenie. Rovnako reaguje aj známa organizácia Transport & Environment. Tá EÚ obvyňuje z populizmu a neschopnosti prijať tvrdšie opatrenia.

Aktivisti upozorňujú, že zmiernenie emisných požiadaviek spôsobí ďalšie spomalenie poklesu oxidu uhličitého pochádzajúceho z áut v EÚ.

Čína nás čoskoro pohltí

Podiel čínskych elektromobilov na celkových predajoch elektrických áut v EÚ zatiaľ nie je veľký a momentálne dosahuje 5 %. No hoci sa toto číslo nemusí zdať veľké, dynamicky rastie a analytici predpokladajú, že do roku 2025 sa môže zvýšiť na 18 %.  Ako však varuje Transport & Environment, poľavenie európskych výrobcov na poli vývoja a výroby elektrických áut môže v blízkej budúcnosti spôsobiť, že čínski producenti pohltia veľkú časť európskeho trhu s novými autami. „Európski výrobcovia automobilov pribrzdili svoju ponuku elektromobilov v čase, keď čínske a americké automobilky rýchlo prinášajú nové modely. Ak si chce Európa zachovať konkurencieschopnosť svojho automobilového priemyslu, musí okamžite zavieť vlastnú silnú priemyselnú politiku. Klíma a pracovné pozície v EÚ sú totiž veľmi ohrozené,“ reaguje na zmiernenie Euro 7 Julia Poliscanová z Transport & Environment. Aktivisti totiž vinia vedenie EÚ z toho, že ustúpilo tlaku automobiliek a producentov spaľovacích motrov. Zmiernenie emisného tlaku na výrobcov znamená predĺženie produkcie spaľovacích motorov a zároveň zmiernenie regulačných stimulov. Kým podľa aktivistov podiel elektrifikovaných áut na celkových predajoch v Číne a USA rastie (v Amerike dokonca medziročne o 50 %), v Európe o 2 % klesol (z 13 na 11 %). Transport & Environment preto vyzýva EÚ, aby svoj zámer prehodnotila a limity Euro 7 napriek avizovanému zámeru sprísnila.

Kým v Číne a USA predaje elektrických áut rastú, v EÚ ich podiel dokonca klesol.