Monocage II je pevnejší, ľahší a umožní lepší prístup do interiéru.

Ako prvý McLaren dostane Monocage II nástupca 650S

Nový monokok dostal pomenovanie Monocage II a ako názov napovedá, je evolúciou doterajšieho monokoku, ktorý bol vytvorený z kombinácie kompozitu z uhlíkových vlákien a kovu. Nový karbónový monokok prináša vylepšenia hneď v niekoľkých smeroch. Po prvé je ešte pevnejší, čo pomôže aj jazdným vlastnostiam. Po druhé je výrazne ľahší a nový superšport od McLarenu bude vďaka nemu bez náplní vážiť 1 283 kg. To je o 18 kg menej ako McLaren 650S v porovnateľnej konfigurácii. Najväčšiu zásluhu na tom má práve monokok. Hoci sa 18 kg zdá ako zanedbateľné číslo, treba si uvedomiť, že už terajší monokok je výsledkom dlhého vývoja a vo svete tak ľahkých materiálov ako kompozit z uhlíkových vlákien, je redukcia o 18 kg jednoducho pozoruhodná. Tretím vylepšením je jednoznačne prístup do auta. Monocage II totiž ponúkne širší vstupný otvor a má nižšie prahy, čo znamená pohodlnejšie nastupovanie. Nuž a poslednou výhodou, ktorú by mal nový monokok priniesť, je nižšie ťažisko. Ako čerešničku na torte automobilka pridá medzi voliteľné položky pri konfigurácii auta položku ‘Visible Monocage’, čiže viditeľný monokok. Táto možnosť je určená pre tých, ktorí sa chcú pochváliť štruktúrou karbónových vlákien použitých na nosnú časť ich auta. V prípade tejto voľby preto zákazník dostane "obnaženú" vnútornú časť A-stĺpikov.

Na želanie si môžete nechať odhalenú vnútornú časť A-stĺpikov

Zdroj: McLaren