Produkcia legendárneho Defendera má skončiť v januári 2016. Nástupca má prísť o dva roky neskôr. 2. generácia bude iná. Výrazne iná. Po novom nemá zaujať len farmárov a dobrodruhov, ktorí sa vydávajú s autom mimo civilizáciu. Nový Defender má zaujať omnoho väčšie spektrum vodičov. Bude to teda ďalšie bezpohlavné“ SUV do mesta?

 

Podľa dizajnéra už na prvý pohľad spoznáme, že ide o Defender. Auto sa však nebude podobať na žiadny z konceptov. Nie je to škoda?

Už 68 rokov je Defender ikonou, na ktorú môžu byť v Land Roveri právom hrdí. No prísne emisné normy a najmä chabá bezpečnosť v nárazových skúškach dávajú Defenderu zabrať. V USA ho nemôžu predávať už od roku 1997. Nevyhnutne musí prísť ekologickejší a bezpečnejší nástupca.


„Je to ťažké. Akákoľvek náhrada ikonického vozidla rozprúdi medzi fanúšikmi vášeň,“ priznáva šéf Jaguar Land Rover pre Severnú Ameriku. Zároveň však tvrdí, že je to pre značku obrovská príležitosť.


Nový Defender sa v ponuke značky zaradí medzi typy Range Rover a Discovery. Range Rover je o luxuse, Discovery je pre masy a Defender bude niekde uprostred. Nová generácia auta musí byť úspešná. Inžinieri sú pripravení obetovať niečo z „hardcore“ vzhľadu a jazdných vlastností v teréne, aby boli schopní zaujať ozaj veľké množstvo potenciálnych kupcov. Naďalej však bude tým najterénnejším vozidlom v ponuke značky JLR.

Takto nový Defender vyzerať nebude

„Veľa ľuďom sa páči myšlienka (predchádzajúceho Defenderu), ale nikdy si ho nekúpia,“ vysvetľuje Gerry McGovern, šéf dizajnér Land Roveru. „Som dizajnér a milujem dizajn, ale zároveň som biznismen. Potrebujeme vyrábať veľké množstvá, aby sme mohli dlhodobo existovať,“ dodáva McGovern.


Nový Defender má prísť v piatich verziách: dvojdverový model, dlhší štvordverový model, model pre osem pasažierov a dvojdverový a štvordverový pick-up. Bude sa podobať na predchodcu? Hlavné črty Defenderu chce dizajnér ponechať. Ďalej nemáme očakávať, že auto sa bude podobať konceptom, ktoré ukázala automobilka v minulých rokoch. „Keď vozidlo predstavíme, ľudia budú vedieť, že je to Defender, moderný Defender,“ hovorí McGovern.


Odborníci predpokladajú, že Land Rover pôjde cestou Jeepu Wrangler. „Myslím si, že Jeep našiel dobrý kompromis medzi odkazom z minulosti a každodennou použiteľnosťou,“ hovorí Ed Kim, analytik v AutoPacific.

 

Defender možno stratí malé percento schopností v teréne, ale na druhej strane to bude auto použiteľné na každý deň, bez toho, aby ste museli nadávať na mizerné odhlučnenie, či strašnú polohu za volantom. Čo si o tom myslíte vy? Potrebujeme aj v 21. storočí off-road z polovice 20. storočia?

 

Zdroj: autonews