Jeep Wrangler je terénna legenda, ktorá vychádza ešte z čias modelu Jeep Willys, predchodcu všetkých off-roadov. V jeho štvrtej generácii prináša síce miernu evolúciu v exteriéri, avšak interiér nadobudol prvky moderny a súčasných vozidiel. Nový Jeep Wrangler prináša pod prednú kapotu tiež nový motor, ktorý má v histórii Wrangleru najmenší zdvihový objem.

Prvú generáciu  predstavili svetu už v roku 1986. Nepriamy nasledovník legendárneho Willysu prišiel na trh s dvojicou motorov. Okrem bežných verzií mal aj špeciálnu Renegade s „vychytávkami“ pre jazdu v ťažšom teréne.

Pravý off-road Jeep Wrangler vo svojej štvrtej generácii spolieha aj  na štvorvalcový preplňovaný dvojliter.

Nový Wrangler zostáva stále pravým off-roadom. Napríklad budúca generácia MB "Géčka" by mala dostať predné nezávislé zavesenie, Wrangler zostáva stále verný obom tuhým nápravám a rebrinovému rámu. Spolu s tým prichádza mierna evolúcia exteriéru, ale hlavne revolúcia interiéru.

Nový Wrangler proti pôvodnému Jeepu pôsobí mohutne.

Najzaujímavejšou verziou bude jednoznačne Rubicon, ktorý ponúkne nápravy Dana 44, uzamykateľné diferenciály alebo výsledný prevodový pomer v rozvodovke 4,1:1. So sériovou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou je celkový rozsah prevodov 84,2:1 a s novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou  77,2:1. Štandardné obutie má 33-palcové pneumatiky. Brodivosť je do 76,2 cm (30 inch).

Na ochranu dôležitých komponentov, ako napríklad palivovej nádrže, jednotlivých potrubí alebo spodnej časti automatickej prevodovky, má Wrangler nové ochranné kryty. Pre zníženie hmotnosti sú časti karosérie vyrobené z hliníka alebo z horčíka. Na modeloch Rubicon máte k dispozícii elektronicky odpojiteľný predný stabilizátor. Nájazdový uhol je 44 °, prejazdový 27,8 ° a výjazdový 37 °.

Rodinka Wranglerov a Jeepov CJ pokope.

Zmeny na exteriéri sú voči tretej generácii mierne. Model dostal príplatkové LED predné alebo zadné svetlomety. Najväčšia zmena je však v interiéri. Úplne nová palubná doska je horizontálne rozdelená, má v sérii infotainment UConnect a rôzne príplatkové pripojenia od Android Auto, Apple Car Play až po rôzne aplikácie.

V sérii je "medzi budíkmi" 3,5-palcový displej, za príplatok bude 7-palcová uhlopriečka v strede prístrojového panelu. V centre palubnej dosky je 5-palcový, 7-palcový alebo príplatkový 8,4-palcový dotykový displej pre najmodernejší systém Uconnect.

Veľkou zmenou je interiér, ktorý pôsobí voči predchodcovi naozaj modernejšie.

Preplňovaný dvojliter a šesťvalec Pentastar

Pod prednou kapotou nájdeme najväčšiu zmenu v podobe nového dvojlitrového štvorvalca dopovaného turbodúchadlom. Ten produkuje 200 kW (272 k) a rovných 400 Nm krútiaceho momentu. Motor je spojený s novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou a malým elektromotorom, pracujúcim ako akumulátor a štartér.

Ďalším v ponuke bude overený vidlicový šesťvalec Pentastar so zdvihovým objemom 3,6 litra. Ten ponúkne 213 kW (290 k) a 353 Nm. Kombinujú ho so 6-stupňovým manuálom alebo 8-stupňovým automatom. Od roku 2019 bude k dispozícii aj vznetový 6-valec kombinovaný tiež s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

 

A čo hovoríte na novinku vy? Zdá sa vám len miernou modernizáciou alebo pravým novým modelom?

 

Zdroj foto: Jeep