Lexus LS500h má na palube techniku skoro ako jadrová ponorka. Lenže jazdí na kolesách :)

Od svetovej premiéry LS500 v Detroite neuplynuli ani 2 mesiace a už je tu hybridná verzia, ktorá sa právom stane vlajkovou loďou luxusnej flotily značky. Srdcom pohonného ústrojenstva limuzíny LS500h je hybridná sústava s honosne znejúcim menom Multi Stage Hybrid System. Základ tvorí benzínový V6 s objemom 3,5 litra a 2 elektromotory. Kombinovaný výkon celej sústavy je 360 koní. Vďaka novej platforme GA-L je veľký sedan oveľa stabilnejší a pevnejší a zároveň poskytuje vysokú mieru komfortu.

Akcelerácia nie je najlepšou v triede, ale za ideálnych podmienok dokáže stovku pokoriť za 5,4 sekundy. Benzínový motor pritom môže byť vypnutý až do diaľničného tempa 140 km/h. Nové lítium-ionové batérie sú o 20 % menšie, ale majú väčšiu kapacitu ako staršie nikel-hydridové využívané vo štvrtej generácii LS600h.

Jeho krása je v atypických detailoch. Dizajn je na danú triedu originálny a nezameniteľný.

Interiér je úplne netypický, inšpirovaný japonskou pohostinnosťou Omotenashi, čo v preklade znamená baviť hosti z celého srdca. Nové sedadlá si nastavíte v 28 smeroch a nechýba ani už bežný výhrev, odvetrávanie a masáž. Palubnej doske dominuje 12,3 palcový dotykový displej pre infotainmnent. LSko je ale viac určené pre pasažierov na zadných sedadlách. Okrem vychytávok predných sedadiel majú zadné navyše Shiatsu masáž a vysúvateľnú podložku pod nohy. Pri obkladoch a obloženiach sa inšpirovali tiež japonskou kultúrou. V hojnom množstve využili drevo a laserové rezanie. 

Japonci nezaspali na vavrínoch ani pri prvkoch aktívnej a pasívnej bezpečnosti. O bezpečnosť posádky sa stará Safety System+, ktorý je navrhnutý tak, aby v najvyššej možnej miere eliminoval riziko pri štyroch najbežnejších typoch nehôd: nárazy zozadu, nárazy s chodcami, nehody spôsobené nesprávnou jazdou v jazdných pruhoch a na nehody na križovatkách. A ešte malá perlička. Je prvým intuitívnym bezpečnostným systémom, ktorý obsahuje prepojenú funkciu rozpoznávania chodcov na aktívne riadenie. 

Predpokladaný príchod hybridnej verzie do Európy plánujú na koniec roka 2017.

Zdroj: CarsCoops