Pôvodne sa šepkalo, že VW CC už nástupcu aj vďaka dieselgate nedostane. A pozrite, akého krásavca priniesli na autosalón do Ženevy.

Platforma Aertonu je totožná s Passatom. Na rozdiel od konzervatívneho brata má však na dĺžku takmer o 10 čísel a na šírku o 4 čísla viac. Skrčil sa o 2,8 centimetra a na rázvore mu pridali 5 centimetrov. Vnútri je miesto pre 5 cestujúcich, ale za rodinné auto sa to považovať asi nedá. Celkové rozmery sú 4862 x 1871 x 1427 mm.

Palubná doska vychádza z Passatu. Nechýbajú výduchy ventilácie a analógové hodiny v strede. Na pohľad vyzerá palubka fakt rovnako. Odlišuje sa len v miernych detailoch. Zákazníci sa môžu tešiť na infotainment s 9,2 palcovou dotykovou obrazovkou bez tlačidiel, ale za to s ovládaním gestami. Celkom fajn funkcia, ale radšej by som privítal tlačidlá na ovládanie základných funkcií. 

„Arteon je pre ľudí, ktorí počúvajú aj rozum aj srdce...,“  Herbert Diess, predseda VW.

Arteon budú v Európe bude predávať od júna. Pod kapotou bude celkom 6 motorov, tri benziňáky a tri nafťáky. Základ bude tvoriť 1,5 litrová TSI Evo so 110 kW (150 k) skombinovaná so šesťstupňovým manuálom. Benzínový 2,0 má 140 kW a sedemstupňovú prevodovku DSG. Vrchol tvorí 2,0 TSI s 206 kW (280 k) so sedemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies 4Motion.


Dieselové modernizácie majú výhradne jeden objem, a to dva litre. Najslabší 110 kW (150 k) si môže zákazník skombinovať s manuálnou alebo automatickou prevodovkou – sedemstupňovou DSG, silnejšie so 140 kW (190 k) ponúknu aj ako štvorkolku a vrcholné naftové biturbo s 240 k bude mať výlučne DSG a 4motion. V budúcnosti plánujú aj benzínovo-elektrický hybrid.

Zdroj: CarsCoops. Autonews