Prívlastok  „športový”  sa v novom Cliu Renault Sport odráža v detailoch, akými  sú  napríklad  hliníkové  pedále a opierka chodidla či volant  potiahnutý perforovanou  kožou s výrazným prešívaním. Špeciálne sedadlá Renault Sport  sú výnimočne  pohodlné s výraznými bočnými  oporami.  Žltý  otáčkomer má zabudovaný indikátor  radenia  prevodových  stupňov. Ako  pri  ostatných modeloch  vyvinutých  Renault  Sport  Technologies, aj v novom Cliu Renault Sport sú znaky Renault Sport viditeľné v kabíne na pozadí otáčkomeru, na prahoch dverí ale aj predných sedadlách. Ba čo viac, k dispozícii sú aj príplatkové škrupinové sedadlá navrhnuté a vyvinuté v spolupráci s firmou Recaro. Sú vybavené bočnými airbagmi a spolu s pevnou konštrukciou zo sklenených vlákien a polyamidu dotvárajú dojem skutočného športového auta.

K  vývoju  podvozku  Sport  viedla  snaha  nájsť  čo  najväčšiu  rovnováhu  medzi  výkonom  a pohodlím  pri každodennom  jazdení. Nové Clio Renault  Sport  zaznamenalo  zlepšenie  komfortu  oproti  svojmu  predchodcovi vďaka novému nastaveniu tlmičov (o 15% mäkšie) či použitiu tlmičov s dvojitým účinkom. Nové Clio Renault Sport  je k dispozícii aj s podvozkom  typu Cup  (za príplatok), ktorý bol vyvinutý pre náročnú jazdu a radosť z nej bez kompromisov. Ten obsahuje pevnejšie tlmiče (o 15%) ako mal jeho predchodca a pevnejšie pruženie v porovnaní s podvozkom Sport (o 27% vpredu a o 30% vzadu) pre ešte extrémnejšiu jazdu. Svetlá  výška  je o 7 mm nižšia ako pri podvozku Sport.

 

Nové  Clio  Renault  Sport  zrýchli  z  nuly  na  100  km/h  za  6,9  sekundy  a  1km s pevným štartom pokorí za 27,3 s. TopSpeed 225 km/h je o 10 km/h vyšší ako v prípade predchodcu. Cena za toto klbko radosti je veľmi príjemná - začína na 21 100 € (635 658,60 Sk) čo je skutočne lákavé, ak uvážime, že sa jedná o jeden z naj hothatchov súčasnosti!

 

zdroj: Renault Slovensko