Minulá generácia Suzuki Swift Sport si získala mnohých fanúšikov. Napriek tomu, že výkonovo za konkurenciou zaostávala. Swift Sport to vyvažoval hravým podvozkom, dobre reagujúcim atmosférickým motorom a všestrannosťou, ktorá zahŕňala aj dobrú spotrebu. Už nejaký ten piatok však vieme, že pri novej generácii sa toho veľa zmení. Čo všetko je iné odprezentovala automobilka na práve prebiehajúcom autosalóne vo Frankfurte.

"Je ľahší, ostrejší a rýchlejší. Je agresívnejší, emotívnejší, ale zamerali sme sa aj na prvky, ktoré ho robia praktickým pre každodenné použitie, ako chod manuálnej prevodovky, sedadlá alebo volant. To všetko posúva vodiča do srdca zážitku."

Nový Swift Sport je o 80 kg ľahší ako predchodca.

Hlavnou a najdiskutovanejšou zmenou je, samozrejme, motor. Atmosférickú 1,6-ku totiž nahradil prepĺňaný 1,4 litrový benzínový 4-valec BoosterJet známy zo Suzuki Vitara S. Dosahuje výkon 103 kW (140 k) pri 5 500 ot/min a maximálny krútiaci moment 230 Nm v rozsahu 2 500 až 3 500 ot./min. To je síce iba o 3 kW viac ako predchodca, ale znamená to aj 70 Nm navyše. Motor je spojený s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Zlepšenie dynamiky pritom sľubuje nielen väčší krútiaci moment, ale aj nižšia hmotnosť. Swift Sport má rovnako ako bežné Swifty novú pevnejšiu a pritom ľahšiu karosériu. To v tomto prípade znamená pohotovostnú hmotnosť 970 kg, čo je o 80 kg menej ako predchodca! A táto kombinácia už nabetón zaručí väčšiu dynamiku nie len smerom rovno, ale aj v zákrutách.

Hlavnou témou diskusií o Swifte Sport je prechod od atmosférického motora k prepĺňanému.

Bez zmeny nezostal ani podvozok. Dostal tuhšie tlmiče, hrubšie stabilizátory vpredu a tuhšiu zadnú vlečenú nápravu. Jej rameno navrhli špeciálne pre model Sport, čo znamená, že Swift Sport sa líši od bežných modelov viac ako by sa mohlo zdať. Automobilka zatiaľ nezverejnila dynamické parametre, no triezve odhady hovoria, že Swift sport zvládne šprint na 100 km/h za 6,2 s a maximálna rýchlosť bude okolo 205 km/h.

 

Masao Kobori, šéfkonštruktér pre Swift Sport, o novinke povedal: "Je ľahší, ostrejší a rýchlejší. Je agresívnejší, emotívnejší, ale zamerali sme sa aj na prvky, ktoré ho robia praktickým pre každodenné použitie, ako chod manuálnej prevodovky, sedadlá alebo volant. To všetko posúva vodiča do srdca zážitku." Mimochodom jazdným vlastnostiam pomôže aj o 20 mm dlhší rázvor a o 40 mm väčšia šírka oproti predchodcovi.

TEST SUZUKI SWIFT SPORT II 5DV

TEST SUZUKI SWIFT SPORT II 5DV

Svišť vrchovský dorastá do dĺžky 42 až 84 cm a žije v hornatých oblastiach s nadmorskou výškou od 800 do 3200 ...

18. 12. 2014
TEST SUZUKI SWIFT SPORT II

TEST SUZUKI SWIFT SPORT II

Napriek útlosti a dojmu krehkosti, ktorým Swift Sport predošlej generácie pôsobí si ma skutočne získal. Pred krízou, ...

12. 11. 2012
TEST: SUZUKI VITARA S 4WD

TEST: SUZUKI VITARA S 4WD

Takmer pred rokom sme vám priniesli podrobný test novej Suzuki Vitara. Oproti predchodcovi sa táto generácia posunula do ...

28. 03. 2016
ROZTOMILÝ SWIFT MÁ TROJVALEC TURBO A ŠTVORVALEC ATMO

ROZTOMILÝ SWIFT MÁ TROJVALEC TURBO A ...

Suzuki už minulý rok ostrejšie dráždilo zákazníkov na tému nový Swift. Unikli nejaké informácie a neskôr prišla ...

08. 03.

Nechýbajú aerodynamické doplnky karosérie ani 17" disky kolies s pneumatikami 195/45 R17. Bez zmeny nezostal ani interiér. Okrem športových sedadiel dostal červený obklad, výrazný červený otáčkomer a multifunkčný volant potiahnutý perforovanou kožou s červeným prešitím. Už teraz som zvedavý na test, či sa potvrdia slová Masao Koboriho. Nový Swift Sport by mal prísť na trh na jar budúceho roku. Čoskoro však publikujem test nového Swiftu s prepĺňaným litrovým trojvalcom a automatickou prevodovkou. Myslím, že naše zistenia o ňom viacerých z vás potešia.

Zdroj: carscoops