Red Bull bol v minulosti zvyknutý na víťazstvá a pódiá, veď v rokoch 2010 až 2013 boli Majstrami Sveta. Karta sa obrátila s príchodom nových motorových pravidiel. Renault nezvládol prechod na hybridné turbo V6 a na špičkový motor Mercedesu strácali veľmi veľa. Bola to iba prvá sezóna s novými pravidlami a tak v Red Bulle trpezlivo čakali na zimnú pauzu, kedy mali Francúzi možnosť dotiahnuť sa na konkurenciu.

Red Bull nie je spokojný s motormi Renault

Kým inžinieri Ferrari tvrdo pracovali a podarilo sa im stratu na Mercedes výrazne stiahnuť, Renault taký úspešný nebol. Autá poháňané francúzskymi motormi majú problémy od prvých pretekov v Austrálii. Red Bull už vtedy naznačil možný odchod z F1 a povedal, že za neúspech môžu poďakovať Renaultu. Christian Horner poukázal na Ferrari a ich pokrok počas zimy: „Ferrari za šesť mesiacov odviedlo fantastickú prácu, vďaka čomu ukázalo, čo je v relatívne krátkom čase možné...“ O pokroku Talianov v motorovej oblasti svedčí aj úspech Sauberu. Švajčiarsky tím na tom nie je finančne práve najlepšie a aj s dvojicou neskúsených pilotov Felipe Nasrom a Marcusom Ericssonom sú v pohári konštruktérov o 6 bodov pred Red Bullom.

Majiteľ Red Bullu, Dietrich Mateschitz hovorí, že pokiaľ Renault nedokáže dodať správne fungujúcu pohonnú jednotku, mal by odísť.

Po troch podujatia majú červené býky na konte len 13 bodov, pričom Mercedes kraľuje so 119 bodmi a Ferrari má 79 bodov. Nehovorím o tom, že Béčko Toro Rosso na Red Bull stráca len jeden bod a to má v kádri úplných zelenáčov v F1 v podobe Maxa Verstappena a Carlosa Sainza juniora. Situácia sa prestáva páčiť aj majiteľovi Dietrichovi Mateschitzovi, ktorý potvrdil slová Helmuta Marka o možnom odchode z F1: „To čo povedal je správne. Vo Formule 1 zostaneme len vtedy, kým budeme konkurencieschopným tímom a k tomu potrebujeme správnu pohonnú jednotku. Keď ju nemáme, potom môžeme mať kľudne najlepšie auto a najlepších pilotov, aj tak nemáme šancu vyhrať.“ A pokračoval: „Problém je v tom, že v tejto oblasti nemáme žiadnu moc, pretože nemôžeme a nebudeme vyvíjať svoj vlastný agregát jednoducho preto, že nie sme automobilka, ktorá by dokázala takú investíciu obhájiť.“ Dodal, že problém neriešia ani zákaznícke motory. Je teda na Renaulte, aby na pohonnej jednotke zapracoval.

Súperom Red Bullu je dnes aj ich Béčko, Toro Rosso

Cyril Abiteboul, ktorý je zodpovedný za F1 divíziu v Renaulte chápe rozhorčenie tímu no spomenul aj, že všetko je to o vzájomnej podpore. Tú ale u Mateschitza nenájde: „Ako dodávateľ motorov ste zodpovedný za to, aby ste dodali správne fungujúcu pohonnú jednotku, pokiaľ to nedokážete, mali by ste odísť.“ O výmene Renaultu za iný motor však neuvažujú a Mateschitz hovorí, že následky by boli zrejmé. Inými slovami by z F1 odišli a predali Red Bull aj Toro Rosso. Situácia je napätá a môžeme len čakať ako to dopadne. Christian Horner však vidí svetlo na konci tunela a hovorí, že výrazne vylepšenú pohonnú jednotku by mali mať k dispozícii na začiatku leta. Dovtedy im zostáva bojovať s tímami v druhej polovici tabuľky ako Force India, Lotus, či McLaren.