Prvá Toyota Land Cruiser bola vyrobená už v roku 1951 a sériová produkcia začala o necelé dva roky neskôr. Do dnešného dňa sa jedná o jedného z naujúspešnejších a najrešpektovanejších zástupcov segmentu off road. A tak niet divu, že aktuálny rad menšieho Land Cruiseru (LC150/J150), ktorý je na trhu od roku 2009, dostal poriadny facelift. A ten aktuálne prichádza už aj na náš mini trh v strede Európy. Čo je chválitelné, facelift sa nezameral len na skrášlovanie exteriéru a interiéru, ale zasiahol aj technickú platformu tohto off roadu. Modernizovaná verzia modelu Land Cruiser sa bude na slovenskom trhu ponúkať v troch stupňoch výbav – Power, Active a Style. K posledným dvom si navyše môžete objednať off road alebo rodinný paket.

Toyota Land Cruiser 2014

Takže aké sú zmeny na novom "Lanďáku"? Facelift dostala celá predná a zadná časť vozidla. Avšak tie podstatné hodnoty sa nezmenili: Predný nájazdový uhol zostal na hodnote 32 stupňov, zadný nájazdový uhol 25 stupňov a prejazdový uhol 22 stupňov.

 

Štandardné zavesenie kolies aj elektronicky modulovaný systém zavesenia KDSS (Kinetic Dynamic Suspension System) sa dočkali viacerých úprav, čím sa zlepšila stabilita aj jazdný komfort pri jazde na ceste. Konštruktéri okrem toho zmodernizovali aj vznetový motor s objemom 3,0 litra, aby spĺňal emisné predpisy EURO 5+.

 

Land Cruiser si môžete objednať so 4,0-litrovým zážihovým motorom V6 (výkon 207 kW/282 koní pri 5 600 ot./min. a krútiaci moment 385 Nm pri 4 400 ot./min) alebo 3,0-litrovým štvorvalcovým turbodieslom (výkon 140 kW/190 koní pri 3 400 ot./min. a krútiaci moment 420 Nm od 1 600 do 3 000 ot./min). Bezpečnosť pri jazde zasa zvýšili zavedením výstražného systému RCTA (Rear Cross Traffic Alert), ktorý monitoruje pohyblivé prekážky za vozidlom.

Interiér modernizovanej Toyota Land Cruiser

Novinkou sú pokročilé terénne asistenčné systémy, napríklad päť režimov systému Multi-terrain Select (MTS). Vodič si tak môže priamo na prístrojovej doske zvoliť správny spôsob prejazdu terénom, na výber je až 5 režimov: Mud & Sand (blato a piesok), Loose Rock (štrk), Mogul (nerovnosti), Rock (kamene) a Dirt & Rock (prašné cesty a kamene). Systém automaticky upraví nastavenie škrtiacej klapky, systémov brzdenia a regulácie záberu kolies tak, aby vyhovovali terénnym podmienkam. Taktiež sa tu nachádzajú spínače systému adaptívneho variabilného odpruženia (AVS).

Interiér prešiel komplexnou modernizáciou, napríklad prístrojový panel vodiča obsahuje nové optitrónové ukazovatele. Taktiež tu nájdeme nové tlačidlá (na dotyk aj funkčne) či zmodernizované sedadlá v druhom a treťom rade s novými textíliami a nové farebné schémy spracovania interiéru.

Základná cena modernizovaného modelu Land Cruiser zostala zachovaná v porovnaní so "starším" modelom, teda 39 500€ (s DPH) za 3dverovú verziu a 42 500€ (s DPH) za 5dverovú verziu (v oboch prípadoch motor 3,0 D-4D M/T vo výbave Power). Ak zatúžite po legende Land Cruiser s off road packetom, pripravte si 55 000€ s DPH (5dv verzia s motorom 3,0 D-4D A/T vo výbave Active). Rovnaká verzia tohto modelu vybavená atraktívnymi paketmi Comfort+Connect+Family od vás vytiahne 54 250€ s DPH.

 

Prvé vozidlá budú u všetkých autorizovaných predajcov v Slovenskej republike v priebehu novembra roku 2013.  

Slovenský cenník Toyota Land Cruiser