Corsa B

Po prvej Corse tu prišla do predaja jej nástupníčka, Corsa B. Prišla do predaja v roku 1993 a dosť bežne sa vyskytovala aj na našich porevolučných cestách. Dá sa povedať, že okrem bežnej Felicie alebo rôznych modelov Daewoo bola práve Corsa B u nás veľmi úspešná. Široká ponuka motorov a spoľahlivá technika jej zaručovali dlhovekosť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

V roku 1997 prešiel Corsou malý facelift, zmenila sa predná maska alebo pribudli bočné smerovky. Z Corsy B upravený úžitkový automobil Combo bol v predaji od 1993 do 2001. Pod prednou kapotou ste mohli mať zážihové aj vznetové motory. Tie vznetové mali objem 1,5 a 1,7 litra, boli buď s preplňovaním alebo bez neho. Najsilnejší mal stále skromných 49 kW (67 k).

Zážihová paleta začínala na 1,0 s 40 kW (54 k), existovali aj slabšie 1,2ky s 33 kW (45 k), najsilnejšia 1,6 mala 77 kW (106 k). Ňou bola verzia GSI, ktorá to dokázala rozbehnúť na 190 km/h. Dnes už môže ísť o vyhľadávaný youngtimer, avšak ťažko sa zháňa.

Astra F

Ďalším nováčikom v 90-tych rokoch bola Astra. Ako nástupca slávneho Kadettu pokračovala v označovaní písmenkom a tak rovno prišla ako Astra F. Dizajn novinky sa inšpiroval v modeloch Omega A, Vectra A alebo Calibra. Keď prišla na trh v roku 1991, nemala k dispozícii všetky karosérie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Tie prišli neskôr, k dispozícii ste tak mali hatchback, sedan, kombi alebo od Bertoneho upravený kabriolet. História Astry F sa však neskončila v 1998, jej život prebiehal ďalej v poľských Gliwiciach, kde ju ako Astra Classic vyrábali do roku 2002. Aj tu bolo množstvo motorov, z ktorých ste si mohli vyberať. Vznetové boli 2, oba so zdvihovým objemom 1,7 litra. Najprv bez preplňovania, potom s preplňovaním a najvýkonnejší aj s medzichladičom stlačeného vzduchu a 60 kW (82 k).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Zážihové motory začínali na skromnej 1,4ke s 44 kW (60 k). Pokračovali 1,6kou, potom 1,8, ktorú ste mohli mať aj ako GSI až po 2,0 liter. Ten mal v najvýkonnejšej verzii GSI 110 kW (150 k). Tento motor ste dokonca mohli mať aj v kombi, bez označenia GSI.

Vectra A

Vyššie v ponuke stála Vectra A, v ponuke do 1989. Tá v tom istom roku dosiahla druhé miesto v ankete Auto roka. Predchodcom bola Ascona C, avšak tu Opel nepokračoval s písmenkom D. Od 1992 prišiel facelift a do série sa dostalo ABS alebo posilňovač riadenia.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Táto Vectra bola v ponuke ako sedan alebo kombi, po prvýkrát v osobných autách Opel použil aj pohon 4x4. keďže už išlo o strednú triedu, mohli ste mať pod prednou kapotou aj V6. Éra vznetových motorov len začínala a tak ponuka obsiahla len 1,7 D a TD s max 60 kW (82 k).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Zážihové motory tiež začínali na 1,4 s 55 kW (75 k), vyššie stáli motory so zdvihovým objemom 1,6 a 2,0 litra. Ešte vyššie avšak stáli 2,5 V6 prípadne 2,0 Turbo známe z Calibry s 150 kW (204 k) a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. To muselo vtedajším vodičom určite stačiť. Veď maximálka 240 km/h nebola vtedy bežná ani u top bežných verzií BMW alebo Mercedes-Benz.

Omega B

Ďalej tu máme posledného zástupcu z vyššej strednej triedy, Omegu B. Tá bola posledným veľkým Oplom, odvtedy zákazník mohol vyberať už len zo strednej triedy. Omega B bola tiež posledným bežným Oplom s pohonom zadných kolies. Keďže to bola top verzia od automobilky, k dispozícii ste mali napríklad navigáciu, kožený interiér alebo xenónové svetlomety.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Tie boli od roku 1998 napríklad v sérii pre najvyššie výbavy, to ste pritom nemali v sérii v tom roku ani u vlajkovej lode BMW 750i. Opel tak dával modernú technológiu k dispozícii širokému počtu obyvateľov. Ponuka motorov vďaka pohonu zadných kolies mohla zabezpečiť aj radové šesťvalce.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Zážihové motory začínali na 2,0 a končili na 3,2-litrovom V6 s 160 kW (218 k). Vznetové motory už voči menším modelom mali aj väčší zdvihový objem, začínali na 2,0 DTI s priamym vstrekovaním paliva a končili na radovom šesťvalci od BMW so zdvihovým objemom 2,5 najprv ako TD, potom s priamym vstrekovaním Common-Rail ako DTI a 110 kW (150 k).

Tigra

Okrem Calibry mal Opel ešte jedného zástupcu z kupé modelov. Bola ním Tigra, ktorá technicky vychádzala z Corsy B. Išlo teda o malý automobil, dĺžka neprekročila 4 metre. Celkovo vyrobili cez 250 tisíc modelov, avšak dodnes ich prežilo minimum.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Ponuka motorov nebola príliš široká, k dispozícii ste mali 2 verzie. Buď slabšiu 1,4 s 66 kW (90 k), alebo silnejšiu 1,6ku s 78 kW (106 k). S ním už Tigra zrýchľovala na 100ku za 9,4 sekundy. Dnes už stretnúť Tigru v peknom stave je takmer nemožné. Mnohým ľuďom sa však veľmi páčila. Bol to trochu odvážny počin, ktorý sa veľmi vydaril. Aj na Slovensku ich bolo celkom dosť.

Sintra

Ako som spomínal, v tejto dekáde prídu aj nové typy áut. Jedným z nich je aj Sintra. Je to aj nie je to Opel, keďže je to súrodenec od Chevrolet Venture alebo Pontiac Trans Sport. Automobil mohol byť pre 7 alebo až 8 osôb. Zafira pritom bola ešte len v pláne. V ponuke bola s 2,2 litrovou alebo 3,0-litrovou zážihovou jednotkou, vznetový motor bol len jeden a to 2,2 DTI.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Frontera

Ďalším novým typom karosérie bolo prakticky prvé SUV alebo skôr off-road od Oplu a to Frontera. Prišla do ponuky v 1991, všetky verzie boli zadnokolky s pripojiteľným predným pohonom. Nebolo to však pseudo SUV, aj kvôli rámovej konštrukcii mala Frontera bližšie k off-roadu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Prvá generácia mala len 4-valcové motory, od 2,0 po 2,4 pri zážihových motoroch a od 2,3 až po 2,8 pri vznetových motoroch. Najsilnejší zážihový ponúkal 100 kW (136 k), najsilnejší vznetový mal 83 kW (113 k) a priame vstrekovanie paliva.

V roku 1998 prišla do predaja druhá generácia, ktorá je aj dodnes známa v lesných oblastiach. Tak isto dizajn prešiel do novodobého storočia. Rovnako ako predchodca, aj táto Frontera mohla byť krátka s 3 dverami a dlhá s 5 dverami. Jej kariéra však skončila v roku 2004.

Ponuka motorov bola skromnejšia. Základom bol zážihový 2,2-litrový štvorvalec s 100 kW (136 k), teda toľko, čo bol maximum predchodcu. Silnejšia 3,2 V6 ponúkla 151 kW (205 k). Jediný vznetový motor bol 2,2 DTI s 85 kW (115 k) a neskôr s 88 kW (120 k). Taktiež to bola zadnokolka s pripojiteľným pohonom predných kolies. Frontera priameho nástupcu nedostala, ďalšie modely boli už skôr SUV ako off-road.