Automobilka Opel je ďalšou, ktorá ohlásila, že športové verzie sériových modelov bude robiť výlučne elektrické. Podobné maniere má aj sesterský Peugeot, ten dokonca zašiel až tak ďaleko, že opúšťa tradičné označenie GTi a svoje výkonné elektromobily označí inak. Opel prechádza na podobnú taktiku, na rozdiel od Peugeota však svojim výkonným verziám ponechá staronové označenie OPC.

Dynamické, ale na ako dlho?

To, že najvýkonnejšie verzie svojich modelových radov Opel vyrobí z elektromobilov, znie celkom logicky. Z pohľadu pružnosti a dynamiky sú na tom elektrické autá lepšie, než ich konvenčné benzínové verzie a ak sa zameriame na emisie vyprodukované počas jazdy, sú aj „čistejšie“. Už menej sa však hovorí o výdrži týchto áut pri vyslovene dynamickej jazde. Práve v tom totiž môže byť kameň úrazu. Automobilky tu musia čeliť dvom zásadným problémom. Prvým z nich je rýchlo klesajúci dojazd, ktorý donúti šoféra po chvíli „ostrého“ jazdenia vyhľadať najbližšiu rýchlonabíjačku  a druhým je zabezpečenie efektívneho chladenia celého pohonu pri využívaní maximálnej možnej dynamiky. Rovnako ako benzínový motor totiž odpadové teplo produkuje aj elektromobil. Ako predvádza Tesla pri okruhových súbojoch s Porsche Taycan, navrhnúť výkonný systém na dlhodobú záťaž, nie je jednoduchá záležitosť.

OPC si vedelo užívať

Špeciálna divízia OPC vyvíja svoje aktivity už viac ako 20 rokov, za ten čas vzniklo v jej dielňach niekoľko pozoruhodných súťažných špeciálov aj sériových športových modelov. Mnohé z nich sú pritom odrazom vtedajšej doby a ukážkou toho, ako si vedeli automobilky kedysi užívať a podeliť sa so zákazníkmi. Spomínate si na sedemmiestny Opel Zafira OPC? Dnes nemysliteľné auto, ktoré by dostalo svojich tvorcov snáď aj za mreže. Začiatkom nového milénia však bola Zafira OPC ukážkou možností divízie OPC a predstavovala sen športovo založených otcov rodín. Pod kapotou mala prepĺňaný benzínový motor 2,0 16V Turbo s výkonom 141 kW (192 k), dostala špeciálne upravený športový podvozok Dynamic Safety, jazdila na pneumatikách s rozmermi 225/45 R17, z 0 na 100 km/h sa dostala za 8,2 s a rozbehla sa na 220 km/h. Bola najrýchlejším sedemmiestnym autom na trhu a nikoho netrápila jej praktická spotreba oscilujúca medzi 10 až 15 l/100 km.

Dnes je situácia diametrálne odlišná. Na podobné kúsky nie je správna atmosféra a ak chce automobilka ponúknuť niečo dynamické, kvôli flotilovým emisiám musí často voliť práve elektrickú verziu. Už civilná elektrická Corsa-e má pritom slušné parametre. Veď o výkone 100 kW (136 k), či krútiacom momente 260 Nm kedysi mohli autá tejto veľkosti len snívať. Podľa dostupných informácií sa športová divízia OPC najskôr sústredí na optické úpravy a podvozok, ladenie elektrických pohonov príde na rad až neskôr. Nechajme sa teda prekvapiť, s čím Opel OPC vyrukuje najbližšie. Že by to bola práve nová elektrická Corsa OPC?