Keď Lexus priaznivcov ostrých a exkluzívnych mašín s príchodom prvej generácie modelu IS F utvrdzoval, že modely F budú tou správnou odpoveďou na supervýkonné a športové nemecké autá, mnohých naozaj potešil. IS F bolo (snáď až na dizajn a časti interiéru) mimoriadne vydarené auto. Osobne si myslím, že spomedzi konkurentov je legende BMW M3 (v tomto prípade typu E92) najbližšie. Celé to však má jeden háčik. Chýba tomu kontinuita a tá je pre vytvorenie kultu písmena F nevyhnutná. Ak má byť F správnou alternatívou pre skratky RS, AMG a M, nemôže medzi nás prísť nejaký ostrý Lexus len z času na čas.

Zatiaľ je to, žiaľ tak. No zdá sa, že keď nejaký príde, stojí to za to! V novembri 2013 na autosalóne v Tokiu odhalili nové kupé Lexus RC. Detroit zažije premiéru jeho modelu F. Nové kupé Lexus RC F poháňa nový V8 agregát 5,0 l s výkonom, ktorý prekračuje 450 k. Stáva sa tak najvýkonnejším Lexusom histórie. Auto koncipovali s ohľadom na optimálnu sabilitu vo vysokých rýchlostiach, čo je nepochybne kľúčové. 

 

Charakterizujú ho širšie kolesá a pneumatiky, aktívny zadný spojler, zväčšené nasávanie chladiaceho vzduchu a komponenty z uhlíkových vlákien, ktoré spolu vytvárajú to, čo Lexus popisuje termínom ‘funkčná krása’. „Podoba komponentov bola starostlivo navrhnutá tak, aby prispela k výkonovým vlastnostiam,“ uviedol Yukihiko Yaguchi, hlavný konštruktér vozidla Lexus RC F. „Jedinečné vzduchové kanále v kapote a v zadnej časti predných blatníkov prispievajú k optimálnemu chladeniu motora a jazdnej stabilite. Podieľajú sa na dravom vzhľade, ktorý okamžite vzbudzuje očakávanie pôžitku z dynamickej jazdy.“

DESIGN EXTERÉRU

Predným partiám modelu RC F dominuje pre Lexus charakteristická maska chladiča v tvare vretena s jemným „F“ motívom aplikovaným do mriežky pod symbolom Lexus. Aj samotná kapota je vyššia ako v prípade modelu RC, a napomáha tak vytvárať dynamický rozšírený profil, ktorý verzii F prislúcha. Model F je možné ďalej rozpoznať vďaka jeho postoju, ku ktorému prispievajú prieduchy pod predným nárazníkom a blatníky, rovnako tak ako strategicky rozmiestnené aerodynamické stabilizačné rebrá. Vzduchové kanále v zadnej časti predných blatníkov nadväzujú na rozšírené prahy karosérie, a tvoria tak písmeno „L“. K celkovému agresívnemu vzhľadu prispievajú celkom štyri lichobežníkové koncovky výfukov, umiestnené vždy vo dvojiciach nad sebou.

 
Model RC F je dizajnom inšpirovaný superšportom Lexus LFA. Zo zadnej časti vozidla RC F sa pri rýchlostiach nad 80 km/h vysúva aktívny zadný spojler, ktorý sa zatvára späť, keď rýchlosť poklesne pod 40 km/h, aby boli zdôraznené línie kupé u stojaceho vozidla. V závislosti na stupni výbavy sú k dispozícii tri verzie desať paprskových kolies o rozmere 19", vyrobených z kovanej hliníkovej zliatiny. Dve verzie sú strojovo leštené, zatiaľ čo u najvyššieho stupňa výbavy sú kolesá ručne leštené špecialistami.

DESIGN INTERIÉRU

Pozoruhodný interiér pripomína kokpit. Za jedinečné je možné označiť ukazovatele, volant, sedadlá, materiály a pedále. Prístrojovému panelu dominuje pripínateľný kruhový ukazovateľ, ktorý sa mení v závislosti na niektorom zo štyroch voliteľných jazdných režimov. Menia sa zobrazované údaje, farba displeja a veľkosť písma. Veľmi dôležité je aj pohodlie cestujúcich. V modeli RC F je prvý krát použitý volant so silným vencom eliptického prierezu (novinka pri značke Lexus) a optimálnym umiestnením pádiel ručného radenia. Úplne nové sedadlá s dlhými operadlami a vystupujúcim označením „F“ na opierkach hlavy boli navrhnuté tak, aby pripomínali tesne obtiahnuté športové oblečenie a ponúkli aj podobnú úroveň opory. Sedadlá môžu mať 5 typov kože, vždy s kontrastným prešívaním. Brzdový a plynový pedál majú novo použité unikátne gumové drážky v tvare písmena „L“, ktoré spájajú formu s funkčnosťou a zaisťujú lepší kontakt pri ovládaní. Podrobnejšie informácie o tomto dlho očakávanom kúsku prinesieme po jeho oficiálnej premiére.