Pohyb kamiónov chcú sledovať

"Na základe toho získame presné štatistiky o tom, do akej miery a ktoré úseky sú kritické. V polročnom cykle sa bude táto situácia opäť prehodnocovať, či niekde pribudnú zákazové značky, alebo budú povoľovacie značky," uviedol Počiatek. Pre sledovanie pohybu vozidiel bude slúžiť aj pripravované zavedenie mýta na cestách II. a III. triedy, na začiatku s nulovou sadzbou. Počíta s tým aj návrh nového zákona o výbere mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií, ktorý by mal po schválení nadobudnúť účinnosť 1. januára 2014.

"Nie je to o tom, že by sme zavádzali mýto, ale je to o tom, aby sme videli pohyb áut na týchto cestách," dodal minister. Najviac vyťažené "dvojky" a "trojky" môžu byť následne mýtom reálne spoplatnené. Ministerstvo dopravy plánuje v rámci mýtneho zákona zaviesť aj inštitút objektívnej zodpovednosti. Malo by sa tak zjednodušiť vyhodnocovanie porušovania predpisov na úsekoch ciest spoplatnených mýtom. "Zároveň budeme zvyšovať aj pokuty za porušovanie týchto predpisov," povedal Počiatek. Technické detaily o spomínaných opatreniach by podľa neho mali byť známe v najbližších týždňoch a mesiacoch.


Obmedzenia sa kamionistom a ČESMADu nepáčia

Proti celoplošnému zákazu tranzitu kamiónov na cestách III. triedy sa nedávno vyslovilo Združenie cestných dopravcov ČESMAD Slovakia. Podľa generálneho tajomníka združenia Pavla Reicha to vnímajú ako absolútne neprípustné. Na rokovaní s jednotlivými krajmi aj ministerstvom dopravy sa podľa neho jasne dohodli na umiestnení zákazových značiek na cestách III. triedy, ktoré nie sú z hľadiska dopravnej siete SR potrebné na vykonávanie cestnej dopravy vozidlami nad dvanásť ton.

ČESMAD na základne odbornej analýzy cestnej siete SR predložil predstaviteľom samosprávnych krajov a ministerstva dopravy podrobne vypracovaný materiál. Podľa cestných dopravcov z neho evidentne vyplýva, že celoplošný zákaz pre kamióny nie je reálny.

zdroj: SITA