Na Slovensku je daň z luxusu asi 4 roky. Už vtedy sme sa mnohí bili po čele, že to je v prípade ojazdeného auta nespravodlivé. A nespravilo sa s tým v podstate nič. Nič, čo by bolo pre vodiča prospešnejšie. Poviem príklad. Kupujete si zahraničí auto. Má 120 kW (164 k), 18 rokov a stojí cca 2000 eur. Samotný registračný poplatok zatiaľ činí 477 € + 33 € za tabuľky s evidenčným číslom. K tomu treba pripočítať preklady do slovenského jazyka, TK+EK+KO, poplatok na okresnom úrade, administratívnu EK+TK. Na ktoré dvere zaklopete, tam platíte. A to nepočítam cestu, strávený čas a podobne. Všetky potrebné úkony pri tomto aute stoja cca 850-900 €. Po zrátaní všetkých nákladov jazdené auto vyjde na 3500 €. Pri nových autách by som registračný poplatok aj akceptoval. Kto má na nové auto, nájde aj na spravodlivo nastavený poplatok. Na druhej strane považovať za luxusné také auto, ktoré ma 80 kW a viac? A ešte v tak smiešnych odstupoch? No celé zle... Jedinou výhodou bolo to, že sa to zaplatilo iba raz a bol svätý pokoj. Ale to je asi minulosť!

Po novom sa to asi zmení. Pri dani z luxusu sa okrem výkonu zohľadňuje aj vek auta. Poplatky trochu klesli pri bežných autách, pri silnejších narástli. Čo ďalej? Časť poplatku sa bude platiť pri každom prepise! Ako to má fungovať sme už spomínali v článku o zmenách v autodani.


Koľko peňazí štát cicia z vodičov asi netreba rozprávať. Platíme skryté dane z paliva. PZP čaká nárast cien o 8 %. Vo väčších mestách sa zavádza parkovacia politika výhodná pre súkromné spoločnosti. Štát sa hrdí priemernou mzdou cca 900 € v hrubom. Opakujem priemernou! No mnoho rodín nemá reálny príjem ani 500 eur. Z toho treba platiť výdavky domácnosti. Čo ostane na konci mesiaca? Akurát tak oči pre plač. Auto je pre bežného človeka už dávno luxus! Tí hore si to neuvedomujú, resp. to nechcú vidieť.

Internet má veľkú silu. Občania majú právo vyjadriť nespokojnosť! 

V Poľsku budú mať od nového roku podobný systém registračných poplatkov. Jedinou väčšou odlišnosťou je, že budú zvýhodňované nové autá, nie staré. A to sa mnoho Poliakom nepáči. Keby mali na nové auto, tak si ho kúpia. Druhá, menšia odlišnosť je, že daň je od objemu nie od výkonu. Čiže pre malé turbo-eko málolitrážne motory je to plus. Ak rozumiete aspoň trochu po poľsky, pozrite si video. Sú tam pekne zhrnuté dôsledky tohto „neuváženého“ rozhodnutia politikov. Okrem iného spomínajú, že budú autá registrovať v Čechách, budú sa opäť prerážať a prevárať VIN-ká, a budú sa lepiť ešte väčšie skladačky ako doteraz... K problematike sa vyjadril každý, kto má vlastný YouTube kanál so zameraním auto-moto.

Video má za dva dni pol milióna pozretí. To na Slovensku nedá ani najväčšia hviezda na rapovej scéne. Pravda, ich je 40 miliónov, ale aj tak. Fakt, že pribúdajú, alebo sa zvyšujú nové dane a odvody, je jasným dôkazom, že štát nevie hospodáriť efektívne. Máme preto trpieť všetci? Myslím si, že nie. Združenie automobilových dopravcov – Česmad, už avizovalo nespokojnosť s návrhom o zdvihnutí odvodu z neživotného poistenia. Je preto možno očakávať rozsiahly protest kamionistov a autobusárov. Možno by nebolo zlé spojiť sily, a vyriešiť i tento problém, ktorý sa dotkne skoro všetkých. Predsa všetci chceme žiť lepšie.

POPLACH! ZMENY V AUTODANI ZAÚTOČIA NA VÝKONNÉ AUTÁ! EŠTE NIE JE NESKORO...

POPLACH! ZMENY V AUTODANI ZAÚTOČIA NA ...

Ministerstvo financií SR, s ministrom Kažimírom pripravuje v daniach zmeny. Nielen v registračných poplatkoch áut. ...

14. 07. 2016
POPLACH! NÁVRH REGISTRAČNEJ DANE 2017 JE PODRAZ NA SKORO VŠETKÝCH VODIČOV!

POPLACH! NÁVRH REGISTRAČNEJ DANE 2017 JE ...

Pred dvoma týždňami obletela slovenský motoristický svet šokujúca správa, ktorá na TopSpeed.sk prvýkrát v histórii ...

27. 07. 2016