Mercedes-Benz Comand (typy - W204, X204, W212, W218)
Začneme pomerne zľahka. Achillovou pätou Comandu staršých Mercedesov bol joystick na stredovom tuneli, resp. jeho plastový hriadeľ, ktorý sa skôr či neskôr zlomí. Internetové obchody sú plné náhradných dielov, avšak už v kovovom prevedení, ktoré ,,prežije zvyšok auta‘‘. Kvôli výmene našťastie nemusíte chodiť do servisu. S tenkým torx skrutkovačom to zvládne priemerne zručný človek.
Volkswagen RNS 510 / Škoda Columbus
Tento systém je oveľa tvrdší oriešok. Nový kus stojí okolo 500 EUR, použitý asi 300 EUR. Opraviť ho dokáže len odborník a tí sa ťažko hľadajú. Málokto je ochotný sa do opravy pustiť. Ak je problém v hardvéri (napr. studené spoje), nezaobíde sa to bez letovania. Každú funkciu treba nakódovať pomocou diagnostického softvéru. Nový firmvér sa inštaluje cez DVD mechaniku. Trvá to dlho a auto by malo byť pripojené na nabíjačku, inak ju môžete úplne vybiť a zdegradovať.
Najčastejší problém je, že sa RNS 510 vôbec nezapne, neustále sa reštartuje alebo sa zasekne na úvodnej obrazovke. Bežne sa stáva aj to, že prestane komunikovať napríklad s parkovacou kamerou alebo GPS modulom. Kazí sa aj čítačka SD kariet a DVD mechanika.
Ford SYNC 2 (2011-2017) a Ford SYNC 3 (2015-2021)
Tieto dva systémy trpia hardvérovými poruchami napr. dotykového displeja alebo konektorov. Väčšina problémov však súvisí so softvérom, ktorý sa automobilka snažila riešiť aktualizáciami. V niektorých prípadoch pomohli, v niektorých nie.
Typické je zamrznutie displeja, nereagovanie na dotyky alebo náhodné reštarty počas jazdy. Niekedy pomôže reštart, inokedy odpojenie batérie. Bluetooth pripojenie je veľmi nestabilné. Podobne je na tom aj hlasové ovládanie, ktoré zle rozoznáva príkazy alebo prestane fungovať úplne. Aktualizácia softvéru môže zapríčiniť ďalšie chyby v systéme, prípadne prestanú fungovať niektoré funkcie. USB porty môžu mať problém rozoznať pripojené zariadenie alebo prestanú fungovať úplne.
Uconnect – Fiat, Jeep, Alfa Romeo (2013+)
Na týchto systémoch sa môže pokaziť interný úložný eMMC čip, GPS anténa alebo jej prijímač, prípadne samotný dotykový displej. Opäť sa ale vyskytujú aj softvérové chyby. Typickými prejavmi sú zasekávanie na úvodnej obrazovke, oneskorené (alebo vôbec žiadne) reakcie dotykového displeja alebo opakovaný reštarty počas jazdy. Aj tento systém má nestabilné bluetooth pripojenie a dokonca aj Apple CarPlay. Vyskytujú sa aj straty GPS signálu. Niekedy po štarte uvidíte len čiernu obrazovku alebo sa systém nezapne vôbec.
Tesla MCU
V prípade Tesly ide o tri generácie systémov. Prvé dve majú chyby, tretí sa zatiaľ javí ako spoľahlivý. Prvá generácia (2012 - 2018) opäť trpela na zlyhávanie eMMC čipu, ktorý mal obmedzený počet zápisov. Systém sa aj v tomto prípade nechce zapnúť a nemôžete ovládať ani len klimatizáciu. Kvôli tejto poruche bola vyhlásená aj zvolávacia akcia. Odporúčame vám pri kúpe preveriť, či ju auto absolvovalo. V nezávislom servise sa cena opravy pohybuje okolo 400 EUR. Existuje aj možnosť vymeniť prvú generáciu systému za druhú. Stojí to približne 1500 EUR.
2. generácia má taktiež svoje hardvérové muchy ako napríklad zosilňovač audiosystému alebo lámajúca sa kabeláž. Softvérové chyby súvisiace s aktualizáciami môžu opäť vyradiť niektoré funkcie alebo destabilizovať bluetooth pripojenie. 3. generácia sa zatiaľ javí ako rýchla, spoľahlivá a drobné nedostatky boli vyriešené aktualizáciami.