Porsche 911 je klasika. Má obrovskú tradíciu a fanúšikovská základňa je striktná. Stačí väčšia zmena a už je na svete problém. To hovoríme o sériovej výrobe, ale 911 patrila vždy na pretekárske trate. Najnovší výtvor Porsche Motorsport je najväčšia revolúcia od čias áut kategórie GT1. To, čím je 911 taká slávna, motor vzadu, najnovšia 911 RSR nemá. Áno, počujete dobre!

Porsche už dotiahlo uloženie motora vzadu k dokonalosti. Príde revolúcia s motorom uprostred aj do civilnej 911?

Dokonca aj celý motor je úplne nový. Používa motorový blok z najnovšej 911 991, namiesto rokmi používaného motoru Mezger. Prevodovka je tak isto nová, aby sa prispôsobila novému uloženiu motora. A prečo tieto veľké zmeny? Porsche v minulom roku nestačilo na konkurenciu v podobe Fordu GT a Ferrari 488 GTE. Motor uložený vzadu nedovoľoval prílišné aerodynamické úpravy v zadnej časti 911. Teraz je situácia úplne iná. Vzadu nájdeme obrovský difúzor, za ktorým rozmerovo nezaostáva veľké zadné krídlo, ktoré je inšpirované prototypom LMP1 919 Hybrid. Motor, v závislosti od reštriktora, má výkon 510 koní. S ním spolupracuje 6-rýchlostná sekvenčná prevodovka, ovládaná pádlami pod volantom.

Nový motor je veľmi ľahký, to znamená, že celé auto váži iba 1242 kilogramov! Je vybavené aj novým systémov Collision Avoid System. Jazdcom pomôže, aby sa vo vytrvalostných pretekoch nedostali do stretov s rýchlejšími prototypmi. A čo toto celé znamená pre cestnú 911? Dočkáme sa 911 s motorom v strede? To sa bude asi ťažko predychávať. Každopádne novej pretekárskej 911 fandím a v akcii ju uvidíme už pri januárovej 24-hodinovke v americkej Daytone!