Testy elektromobilov musia prebiehať v rovnako náročných podmienkach, ako tie pre autá so spaľovacími motormi. BMW nedávno uverejnilo správu o testoch elektromobilov v severských podmienkach, to však nie je všetko.

Rozsah teplôt, ktoré musí Taycan zvládnuť, je vskutku veľký, od -35 do 50 °C. Čo všetko už testovací jazdci (približne 1 000 vodičov, inžinierov a technikov) na Taycan-e spravili? Celkovo najazdili cez 6 miliónov km, z toho 2 milióny boli určené na výdrž komponentov. Jazdci prejazdili cez 30 štátov vrátane USA, Číny, Spojených arabských emirátov alebo Fínska.

Vlhkosť vzduchu sa pritom pohybovala od 20 do 100 %. Výškovo sa dostali od 85 metrov pod morom po 3 000 metrov nad morom. Pritom všetkom nabíjali akumulátory cez 100-tisíckrát (samozrejme, nie ten jeden istý).

Ako by to nebolo Porsche, keby sa nespomenulo aj zelené peklo, Nürburgring. Auto otestovali virtuálne, akoby jazdilo na okruhu, teda porovnateľné zákruty, rovinky alebo preťaženia. Porsche to tak myslí vážne aj s okruhom, na rozdiel od iných automobiliek s elektromobilmi. Porsche Taycan oficiálne predstavia v septembri na autosalóne vo Frankfurte, predaj začne hneď ešte tento rok.

Zdroj foto: Porsche