Rally špeciály posledných rokov vychádzajú väčšinou z malý áut. Či už je to Citroën C3, Hyundai i20 alebo Ford Fiesta, každý sa aspoň vonkajšími tvarmi podobá na sériovú predlohu. No nebolo to tak vždy, kedysi sa rally tratiach preháňali skutočné športiaky a Lancia Stratos je príkladom z tej doby. Dizajn navrhol Marcello Gandini, motor dodalo Ferrari. 

Legendárna Lancia Stratos stále žije. Vďaka nadšencom ako Erik Comas nie je len exponátom v múzeu, ale stále jazdí po rally tratiach.

Divoké auto s motorom v strede, na tú dobu so šialeným, ale krásnym tvarom, stvorili z jediného dôvodu, malo vyhrávať. To sa aj podarilo, Lancia so Stratosom vyhrala World Rally Championship tri roky po sebe v 1974 - 1976. Od samého začiatku to bol pretekársky stroj, vyrobili ich menej ako 500 a aj preto je dnes ceneným zberateľským artiklom. Príbeh legendárneho Stratosu vyrozprával vo videu pre Praemio vyrozprával bývalý jazdec F1, Eric Comas, ktorý s jedným špeciálom preteká aj po 40 rokoch.

Zdroj: carscoops.com

DATSUN 240Z VS. PORSCHE 911

DATSUN 240Z VS. PORSCHE 911

Sung Kang, predstaviteľ Hana zo série Fast and Furious je nielen herec, ale aj nadšenec do áut. Pred nejakým časom ...

15. 11. 2016
FERRARI 288 GTO, LEPŠIE AKO RANNÁ KÁVA

FERRARI 288 GTO, LEPŠIE AKO RANNÁ KÁVA

V polovici 80-tych rokov vládla rally skupina B, šialené stroje a odvážni pretekári. Ferrari nechcelo ostať bokom a ...

06. 09. 2016