„Toto je obrovský zvrat v automobilovom priemysle. Dlhú dobu sme vnímali japonské značky ako etálon kvality. Ostatné automobilky ich však dobiehajú rýchlym tempom, špeciálne Kórejci."

Rebríček kvality zobrazuje počet problémov na sto vozidiel (PP100). Nižšia hodnota je samozrejme lepšia. Štúdia zachycuje problémy, s ktorými sa stretli užívatelia za prvých 90 dní vlastnenia auta. Dobrou správou je, že priemerná kvalita nových áut sa zvýšila o 3% z 116 PP100 na 114 PP100. Kórejci pritom zaznamenali najvýraznejšie zlepšenie o 11 PP100 (11 chýb na sto áut) z hodnoty 101 PP100. Európski výrobcovia dosiahli 113 PP100 a prekonali tak japonské automobilky, ktoré dosiahli 114 PP100. Hodnotu 114 PP100 dosiahli aj americký výrobcovia, stalo sa tak len po druhý krát v 29 ročnej histórii ankety IQS.

Kórejské značky pozitívne prekvapili, niektoré japonské naopak negatívne...

„Toto je obrovský zvrat v automobilovom priemysle. Dlhú dobu sme vnímali japonské značky ako etálon kvality. Japonci stále pracujú na zvyšovaní kvality. Ostatné automobilky ich však dobiehajú rýchlym tempom, špeciálne kórejské značky,“ hovorí Renee Stephens z J.D.Powers.


Najväčšie problémy robili automobilkám multimediálne systémy. Niet sa čomu čudovať, súčasné smartphony nastavili latku kvality neskutočne vysoko. „Spomalený“ automobilový priemysel zvyknutý inovovať výrobky raz za 4-5 rokov jednoducho nemá šancu stíhať súperiť s firmami z oblasti IT. Niektorí výrobcovia to konečne pochopili a novinky v oblasti multimédii a konektivity implementujú do áut častejšie. Najproblémovejšou oblasťou je (už tri roky po sebe) podľa užívateľov rozpoznávania hlasu a párovanie s Bluetooth.


Značku Porsche umiestnili účastníci prieskumu na najvyššiu priečku, so skóre 80 PP100. Umiestnenie Porsche asi nikoho neprekvapí. Čo však rozhodne prekvapí je druhé miesto automobilky Kia! Kórejci dosiahli na 86 PP100. Výrobný výkon automobilky potvrdzuje aj 4.miesto sesterského Hyundai. Obe kórejské značky sa ocitli na vrchole rebríčka popri prémiových výrobcoch akými je Porsche, Jaguar a Infiniti.

Účastníci prieskumu poslali na posledné miesto značku Fiat so skóre 161 PP100.


Spoločnosť J.D.Powers realizovala prieskum v USA. Nechcem tvrdiť, že Američania majú nižšie nároky na kvalitu, ale ich prístup k autám je jednoducho iný ako nás Európanov. Rovnaký prieskum v Európe by mohol skončiť pokojne úplne inak.

Zdroj: jdpower.com