Za takýmto nápisom nestriehne žiaden policajný radar. Raj...

Za takýmto nápisom nestriehne žiaden policajný radar. Raj...

V dnešnej dobe bezpečnosti a ekológie je nízka rýchlosť zárukou zdravých lesov a šťastného obyvateľstva. Na druhej strane, mnoho vodičov radšej pustí plynový pedál a pritom im je jedno koľko vypustia CO2. Prvoradá je spotreba.

Na Slovensku sme naposledy dvíhali maximálnu rýchlosť na niekoľkých úsekoch prevažne na 70 km/h. V Európskej únii aj napriek prehnanej bezpečnosti existujú krajiny, ktoré rýchlostné limity posúvajú smerom hore. Možno stojí za zamyslenie fakt, že súčasné maximálky niekto stanovil poriadne dávno. Vtedajšie autá o rýchlosti 130 km/h len tajne snívali v garážach. Dnešná technika je už úplne niekde inde. Proti tejto myšlienke však hrá hustota dopravy, ktorá je aktuálne mnohonásobne vyššia.

Rýchlostný limit je relatívny pojem. Niekto má v očiach smrť pri 90 km/h, iní zvládnu aj oveľa viac. Nie všetky úseky sú však na zvýšenie maximálky vhodné. U nás ich je naozaj málo.
V minulosti bolo 130 km/h na hranici konštrukčnej rýchlosti väčšiny áut.

V minulosti bolo 130 km/h na hranici konštrukčnej rýchlosti väčšiny áut.

Holandsko napríklad zvýšilo rýchlosť na niektorých diaľniciach zo 120 na 130 km/h a na iných miestach z 80 na 100 km/h. V Poľsku zvýšili rýchlosť na diaľniciach z 130 na 140 km/h a rýchlostné cesty už nemajú obmedzenie na 110 ale na 120 km/h. Rovnakým smerom sa uberá aj Španielsko, kde má vláda na stole návrh zvýšenia diaľničnej rýchlosti na 140 km/h. V Nemecku nedávno diskutovali o zrušení neobmedzenej rýchlosti na niektorých úsekoch diaľnic, no našťastie s tým prestali. U nás sa už dlho hovorí o zvýšení maximálnej rýchlosti na diaľniciach, no zatiaľ z toho sú len sľuby. Čo si myslíte? Mala by ísť maximálka hore?

Zdroj: autoforum.cz

Podľa mňa je hlavnou prekážkou k zvyšovaniu rýchlosti dnešná hustota dopravy.

Podľa mňa je hlavnou prekážkou k zvyšovaniu rýchlosti dnešná hustota dopravy.