Pôvodne účasťou skromná a v podstate nijako neorganizovaná akcia postupne prerástla do rešpektovaného podujatia, kam sa schádzali nadšenci tuningu z celého Slovenska aj z ČR. Po celosvetovej kríze tuningový ošiaľ opadol a aj účasť na väčšine zrazov je všeobecne podstatne nižšia. Vlastne celkovo ich je o poznanie menej ako pred 5 rokmi.

Pohľad do útrob Octavie z Moravy rozhodne nesvedčí o tom, že je to auto na každodenné použitie, čo vraj je.

Pohľad do útrob Octavie z Moravy rozhodne nesvedčí o tom, že je to auto na každodenné použitie, čo vraj je.

Keďže aj organizátori už dávno nepatria medzi tínedžerov, po uzavretí prvej okrúhlej desiatky týchto stretnutí im napadlo akciu osviežiť a zmeniť. To priviedlo organizačný tím k vypusteniu slovíčka „tuning“ z názvu podujatia. Snaha je posunúť akciu do iného levelu, smeruje k širším vrstvám motoristov. Všetkým tým, ktorí radi jazdia, ale aj tým, ktorí sa o auto iba s láskou starajú a majú akýmkoľvek spôsobom zaujímavú káru.

Nádherná Impreza WRX z Bratislavy sa vraj tento rok dočká svojho ostrého krstu na pretekoch, pravdepodobne v autoslalome. Uvidíme :)

Nádherná Impreza WRX z Bratislavy sa vraj tento rok dočká svojho ostrého krstu na pretekoch, pravdepodobne v autoslalome. Uvidíme :)

Stovky motoristov opatrujú zaujímavé staršie autá, oldtimery či youngtimery (auto nad 30 rokov je oficiálne oldtimer) a práve tieto komunity táto akcia chce pritiahnuť. Niekoľko ich síce prišlo, ale žiadna sláva. Očakávania boli väčšie. Tradícia sa však rodí pomaly a uvidíme, čo sa to podarí v budúcnosti. To však vôbec neznamená, že by sa v nedeľu neukázali v Inchebe zaujímavé stroje – práve naopak. Zopár stovák kár najrôznejších značiek, typov, modelov a ročníkov sa zišlo, ako obvykle, na parkovisku pred halou A.

Mitsubishi EVO 6 RS v originálnom stave s 25 000 km potešilo oko i srdce každého milovníka motoršportu.

Mitsubishi EVO 6 RS v originálnom stave s 25 000 km potešilo oko i srdce každého milovníka motoršportu.

Moderované predstavovanie áut je tradičným a fakticky jediným programom statickej akcie. V priebehu dňa sa publiku predstavilo zo dvadsaťpäť rôznorodých áut. Spomedzi ostatných vyčnievalo niekoľko osobitých kúskov – napríklad originálny khaki-zelený Favorit v RAT štýle. Hrdzavé fľaky, matný zelený lak a retro doplnky dokonale zamaskovali skvelý technický stav auta, čo je pre tento štýl typické.

Táto dvojica v štýle RAT budila zaslúženú pozornosť najmä dotiahnutými detailmi a perfektným technickým stavom.

Táto dvojica v štýle RAT budila zaslúženú pozornosť najmä dotiahnutými detailmi a perfektným technickým stavom.

Priaznivci motoršportu si zaslintali pri legendárnych rally-kárach Subaru Impreza P1 a Mitsubishi EVO VI RS. Značku Lotus zastupovali dva nádherné Exige S, v podobnom duchu sme videli pokope parkovať aj dve krásne Hondy S2000 (jedna z nich najnovšie dopovaná turbokitom s cca. 370 k). Staršie vozidlá reprezentovala modrá Škoda 100 z Galanty s radikálnou audio-zástavbou a najnovšie aj vzduchovým podvozkom vzadu. Za zvláštnu zmienku stojí zelená Octavia Combi, kompletne očalúnená v bielej koži zo Zlína, ktorá je pravidelným zberačom pohárov na každom zraze. Míra jazdí pravidelne aj na Slovensko a ani tentoraz neodišiel naprázdno.