Najviac prekvapí majiteľa auta po návšteve benzínky BMW, to si vypýta v priemere o 30 percent viac paliva, než hovorí príručka auta. Tesne za nimi sa drží Audi s 28 percentami a prvú trojku uzatvára Mercedes s 26 percentami. Na opačnom konci rebríčka sú Francúzi, Renault a Peugeot/Citroen majú spotrebu vyššiu než udávaná o 16 percent, zatiaľ čo Toyota je na tom ešte lepšie, ukázala rozdiel 15 percent.

 

Greg Archer z organizácie TECV (čisté vozidlá pre dopravu a prostredie) k prieskumu dodal: "Nemecké automobilky BMW, Audi, Mercedes a Opel vykázali najväčší rozdiel medzi tabuľkovou spotrebou a reálnym svetom. Zároveň sú to to práve tie automobilky, ktoré najviac lobujú proti zavedeniu nového testovacieho systému". K tomu sa vyjadril i zástupca "viťaza" BMW - "Test spotreby sa odohrávajú v laboratóriach, a teda nie je veľmi pravdepodobné, že hodnoty sa budú zhodovať s jazdou v reálnom prostredí". Podľa výpočtov organizácie takýto rozdiel v spotrebe môže motoristu vyjsť až na 300 Eur ročne. ICCT si myslí, že rozdiel medzi spotrebami je spôsobený i testovaním v laboratóriu, kde funkcia Start-Stop má trochu iný efekt na spotrebu než v reálnom svete, taktiež aerodynamika pri reálnej jazde má svoj vplyv. No nezabúda ani na nenápadnú vec, akou je používanie klimatizácie, ktorú vodiči používajú oveľa častejšie. Tabuľková spotreba je ale iná i z dôvodu noriem. EU tlačí na výrobcov, aby boli autá čo najzelenšie, a tak automobilky vymýšľajú všetko možné, ako to dosiahnuť. Chcejú predísť pokutám za nesplnenie limitov, ktoré by inak museli premietnuť do ceny auta.