Do roku 2050 bude 80% svetovej populácie žiť vo veľkomestách a blízko nich. Teda na miestach s vybudovanou infraštruktúrou, asfaltovými cestami s hladkým povrchom, s prevahou diaľnic a obchvatov. Trend je zrejmý už dnes. Prudký vzrast popularity SUV ide presne opačným smerom, ako by z nás mali byť farmári...

Nech sú pre a proti SUVéčiek akokoľvek nevyvážené, práve tu sa skvelo ukazuje dávno známy fakt, že ľudia kupujú veci srdcom, nie rozumom. A keďže tento druh vozidiel  prakticky celosvetovo určuje predaje, dnes si už žiadna veľká automobilka nemôže dovoliť nemať v ponuke aspoň jeden typ. Samozrejme, sú aj také, ktoré SUV ešte nemajú, alebo nad ním ani neuvažujú. Tento postoj v dnešnej dobe, žiaľ, nemožno vnímať inak než pokus o samovraždu. Buď vyrábaš SUV, alebo nie si.


Ku krátkemu zamysleniu ma inšpiroval počet tohoročných svetových premiér nových generácií, alebo celkom nových "offroadov", ktoré sa na nás sypú z každej svetovej strany. Tiež žalostné konštatovanie zástupcov viacerých automobiliek u nás, že s výhradou najmenších a najlacnejśích áut kde kraľujú 5-dverové hatchbacky sa dnes dá hovoriť o jedinom fungujúcom segmente a to SUV. Tieto autá doslova zabíjajú predaj klasických sedanov, kombíkov a šokujúco aj kupé a kabrioletov. Lebo chceme sedieť vyššie. Ale načo vlastne?  Celých sto rokov dokázali vodiči jazdiť autami s klasickou výškou, s oveľa horším výhľadom a dokonca bez podporných systémov (alebo s len veľmi jednoduchými). A v pohode sa to dalo, spýtajte sa otcov! Je smiešne naháňať sa za spotrebou, emisiami a efektivitou tak, že vec, ktorá je po technike jazdy vodiča druhá najpodstatnejšia tvrdo ignorujeme.

Prognózy hovoria o tom, že do roku 2050 bude 80% svetovej populácie žiť vo veľkomestách a blízko nich. Teda na miestach s vybudovanou infraštruktúrou, asfaltovými cestami s hladkým povrchom a s prevažnou časťou budeme jazdiť po dialniciach a obchvatoch. Tento trend je zrejmý už dnes. Prudký vzrast popularity SUV ide presne opačným smerom, ako by z nás postupne mali byť farmári. No iracionálne správanie je typické najmä, (alebo len?) pre ľudí...