Nie len Škodovka, ale celý VW Group už roky (od prepuknutia dieselgate) nezažíva najlepšie obdobie. Predošlé problémy a nutnú zásadnú zmenu orientácie vo vývoji novej generácie áut skomplikovali ďalšie nečakané okolnosti opísané vyššie. Škoda, ako niekdajší tiger koncernu celé roky na všetkých dôležítých a veľkých trhoch celé roky rástla. Dnes azda neexistuje trh, kde by mohli byť s predajmi spokojní. Zďaleka za to však nemôžu zlé produkty, nezáujem o ne či zásadne lepšia konkurencia. Dôvod je všade rovnaký - akútny nedostatok.

Za ostatné mesiace sú biedne predaje na kľúčových trhoch ako Čína, Rusko, India aj EÚ. Keby sa urobil medzi prípadnými klientami podrobnejší prieskum, bolo by iste zaujímavé sledovať, koľkí by uviedli fakt, že Škodovky sú v poslednej dobe drahšie a preto pozerajú po konkurencii.

Ako Octavia porazila Golf na domácom trhu?

Podľa dát KBA sa Škoda Octavia 4 stala v Novembri 2021 najpredávanejším autom nižšej strednej triedy (segment c) na nemeckom trhu. Na domácom trhu teda porazila vždy neohrozenú stálicu VW Golf 8. Je to malá senzácia, no keď sa pozrieme na predajné čísla, zistíme trpkú skutočnosť. Škodu Octavia si v Nemecku mohlo domov vziať len 3307 z tisícok uchádzačov, zatiaľ čo VW Golf bol dopriaty len 3186 majiteľom. To sú, na jeden z najsilnejších automobilových semgentov na najväčší automobilový trh Európy žalostné čísla. V tomto súboji je to doslova - jednooký porazil slepého.

Nemecký automobilový trh totiž medziročne padol o takmer 32% (november 2020 vs november 2021). Že je to celé veľmi mimo bežného konceptu potvrdzujú čísla predaných Mercedesov GLC, ktorých v Nemecku registrovali 3964 kusov, ale aj Tesla Model 3, ktorých tam prihlásili 3825 kusov. Ani v jednom prípade sa určite nejedná o autá, ktoré by normálne dokázali Golf či Octaviu poraziť. Aj v prípade Octavie sa však asi jedná o dodávku už dávnejšie vyrobené kusy, ktorým možno chýbal len jeden-dva komponenty pre dokončenie.

zdroj: KBA.de