Inak nezáživný interiér v Seate Leon dostáva vo verzií Cupra R celkom iný šmrnc

Ak si zoberieme doteraz vyrábaný klasický Leon Cupra a nový Leon Cupra R, tak zásadný rozdiel medzi nimi je rovných 25k. Obe autá zdieľajú ten istý 2,0 TSI motor, avšak v Cupre R bol doladený jeho menežment a súčasne zvýšený tlak turba. Tým pádom muselo prísť aj nové palivové čerpadlo aby stíhalo nakŕmiť toto stádo. Posledný zásadný rozdiel je v prevodovke - eRko ju má upravenú kvôli čo najlepšiemu sa prispôsobeniu charakteristike takto upraveného motora. Mimochodom výkon 265k je zhodný s výkonom dieslového Seatu Leon TDI ktorý súťaží vo WTCC.

Motor Seat Leon Cupra R má až 265k

Novinkou na palube eRka je použitie systému XDS. Jedná sa v podstate o obdobný systém, ako má napríklad Mini John Cooper Works - v spolupráci s ESP systém kontroluje, ktoré z dvoch predných kolies stratilo pri akcelerácií trakciu (napríklad pri plnom odpale zo zákruty). Akonáhle k tomu príde, XDS toto koleso pribrzdí a tým zamedzí nechcenému efektu preklzovania daného kolesa. Dá sa povedať, že tento systém supluje klasický samosvorný diferenciál. Výbava je u vlajkovej lode Seat León Cupra R bohatá, teda nájdete tu všetko, čo táto automobilka dokáže ponúknuť. Už z fabriky roluje toto auto na 19" kolesách obutých do rozmeru 235/35. Zatiaľ síce nevieme kedy sa dostane eRko do predaju, avšak predpokladáme, že sa tak udeje najneskôr do konca roka.