SEAT teda v polovici septembra rozšíri stupnicu Arona – Ateca o tretí stupeň – Tarraco. Meno nového modelu vzišlo z hlasovania, do ktorého sa zapojilo vyše 146-tisíc fanúšikov značky, ktorí ho vybrali spomedzi viacerých španielskych geografických názov, čo je už pre značku tradícia. Nevedno, či náhodou nezavážil  aj zvuková podoba so slovom terén. No dnes vieme, že vyhralo historické označenie prístavnej Tarragony. Práve tam si mimochodom SEAT prišiel odkrútiť stovky testovacích kilometrov v akože silne maskovaných verziách, ktorých úlohou je isto viac ako nejaké testovanie pritiahnuť pozornosť.

Tarraco oficiálne vyštartuje 18. septembra – kde inde, v španielskej Tarragone. Nasledovať bude katalánsky nájazd na Paríž a potom už januárová invázia do strednej Európy. 

Ale aj v tomto maskovaní sú zrejmé schopnosti auta v stredne ťažkom teréne či na kamenistej ceste, s celkom veľavravnými náklonmi. Taracco sa nebojí horských terénov a svahov so sklonom 70 % a ani bočných náklonov s uhlom až 85 %. Ak by sa niekomu predsa len podarilo túto hodnotu prekročiť, zobudí sa bezpečnostný „asistent pri prevrátení“, ktorý automaticky odomkne dvere, vypne motor a aktivuje núdzové volanie. 

Vodič si môže vybrať jeden zo šiestich režimov obligátnym kruhovým ovládačom, na ktorom okrem offroadových vie zvoliť aj športové jazdné vlastnosti, keď sa môžu prejaviť naplno aj adaptívne tlmiče. DCC. A mohli by sme sa staviť, že nepotrvá dlho a po vzore koncernového bratranca Kodiaq RS sa dočkáme aj v prípade športovej derivácie značky SEAT modelu Cupra Taracco.