Nový Ford Mustang prichádza s 2,3 litrovým 4-valcom pod kapotou. Možno si poviete, že 4-valec v amerike nemá čo robiť. Kolega Maroš si štyri hrnčeky vyskúšal vo Forde Mustang Convertible a keby nemal uši, tak sa smeje dokola. Ak si stále myslíte, že poriadna amerika musí mať V8, potom je verzia s 5,0 litrovým 8-valcom tá pravá. No 418 k nemusí byť dosť a atmosférický motor priam piští po prepĺňaní. Keď už ladiť Mustang, tak poriadne. Shelby American si na nový musclecar posvietili a svietili tak dlho, až kým pod lampami nestál Shelby Super Snake.

Nestačí vám Ford Mustang s V8 a 418 k? Potom sa pozrite na túto úpravu, Shelby Super Snake môže mať až 760 k.

Shelby ponúka Super Snake v dvoch výkonových verziách. V základe dostanete „len“ 659 koní, ktoré má na svedomí kompresor Ford Performance. Zvýšenie výkonu o 241 koní oproti sérii, to bolo pre niektoré diely priveľa. Do smetí vyhodili diferenciál, polosi a podvozok, nové majú nálepku Ford Performance. Také stádo treba aj ubrzdiť, preto na dopredu namontovali 6-piestikové brzdy Wilwood. O zvukovú kulisu sa postarali novým výfukom Borla. Zákazníci majú na výber 6-stupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou.

O poriadne stádo koní sa postaral V8 s kompresorom

Výkonnejšia verzia je ešte zaujímavejšia, ponúkne 760 koní! Viac koní dosiahli iným kompresorom, motor kŕmi kompresor Whistle alebo Kenne Bell, podľa želania zákazníka. Vyšší výkon si oproti základnej verzii Super Snake vyžiadal ďalšie úpravy. Vylepšili chladiaci systém, kardan vymenili za jednodielny a zadné brzdy nahradili silnejšími značky Wilwood. Škoda, že neprezradili výkonové parametre ani jednej verzie, určite by boli zaujímavé.

Shelby Super Snake spoznáte podľa veľkého nasávače na kapote

Kolesá robia auto

Brutálny výkon, krásny bodykit a nádherné kolesá, ešte k tomu aj exkluzivita, ktorú so sebou Shelby Super Snake prinesie. Vyrobia len 300 kusov ročne.

Shelby Super Snake rozoznáte od Fordu Mustang veľmi jednoducho. Ako prvé vám do očí udrie karbónová kapota s veľkým nasávacím otvorom. Potom zistíte, že aj spliter, prahy a difúzor sú nejaké iné, agresívnejšie, ale nie až priveľmi. Celok dotvorili spojlerom na veku batožinového priestoru. Samozrejme nevynechali ani kolesá, pretože ako sa hovorí, kolesá robia auto. V Shelby stavili na 20-palcové kúsky Weld Racing s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport a musím povedať, že autu náramne pristanú.

Shelby American síce nezverejnili parametre, no nezabudli na cenu. Za základ, teda 659 k verziu, chcú 49 995 dolárov. Ale pozor, toto je len cena úpravy, ešte k nej musíte prirátať cenu Fordu Mustang s 5,0 litrovým V8, ktorý v USA začína na 32 300 dolároch (na Slovensku 41 990 eur). Čiže lacnejšia verzia vás vyjde na 82 295 dolárov. Shelby Super Snake ale nenájdete v každej garáži, vyrábať budú len 300 áut ročne.